I weekenden venter den første nordiske TIMBERSPORTS® konkurrence for de danske deltagere. 1.-2. juni samles i alt 24 atleter fra Danmark, Sverige og Norge i Grästorp i Sverige.

Danmark er klar, når Nordic Cup i TIMBERSPORTS® starter

I weekenden venter den første nordiske TIMBERSPORTS® konkurrence for de danske deltagere. 1.-2. juni samles i alt 24 atleter fra Danmark, Sverige og Norge i Grästorp i Sverige, hvor de står over for hinanden i den første konkurrence i årets Nordic Cup. Om lørdagen gælder det Women og PRO, og om søndagen går det løs for Rookie-klassen. Konkurrencen er den første af i alt tre delkonkurrencer.

Grästorp i Sverige er vært for den første af tre delkonkurrencer i Nordic Cup 2024. Her samler atleterne point i alle tre delkonkurrencer, inden der til sidst kåres en vinder af turneringen i den sidste delkonkurrence. Nordic Cup strækker sig over hele TIMBERSPORTS® sæsonen, fra 1.-2. juni til 9.-10. august. I weekenden samles nordiske atleter i tre klasser: Pro, Rookie og Women. Den danske holdkaptajn Felixia Banck tog sejren i sidste års Nordic Cup og vil stå klar på konkurrencenscenen i weekenden.

– Jeg føler mig ikke helt klar til sæsonen, men jeg vil fokusere på at gøre mit bedste og have det sjovt. Desværre har jeg været syg siden sidste sæson og har derfor ikke haft mulighed for at træne, som jeg havde ønsket. Min udvikling vil dermed ligge på et noget lavere niveau ved starten sammenlignet med sidste sæson, säger Felixia Banck.

I Nordic Cup konkurrerer atleterne individuelt i tre, fire eller seks grene afhængigt af konkurrenceklasse og -format. Efter den første delkonkurrence i Nordic Cup venter den anden delkonkurrence i Västerås i Sverige den 26.-27. juni. Delkonkurrence tre finder sted i norske Elverum under jagt- og fiskerimessen den 9.-10. august. Årets TIMBERSPORTS® sæson omfatter højdepunkter i form af både nordiske og internationale konkurrencer. Bl.a. deltog den danske Rookie-atlet Esben Pedersen i forrige weekend i Rookie World Championship (junior-VM).

På lørdag den 1/6 konkurrerer Pro-klassen og Women mellem kl. 13:00 – 18:00.
På søndag den 2/6 konkurrerer Rookie-klassen mellem kl. 11:00 – 16:00.

Her afholdes Nordic Cup 2024:
- 1.-2. juni afholdes den første delkonkurrence af Nordic Cup i Grästorp, Sverige.
- 26.-27. juni fortsætter Nordic Cup med delkonkurrence to i Västerås, Sverige, under SM-ugen.
- 9.-10. august finder den sidste delkonkurrence i Nordic Cup sted i Elverum i Norge.

Hele TIMBERSPORTS® konkurrenceprogrammet kan findes her.

Johanna Hedström, pressekontakt STIHL TIMBERSPORTS®,
+46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se