För hela livet och alla årstider

För hela livet och alla årstider

Det är med större självförtroende och mycket tillförsikt som vi går in i Polars 61:a år som husvagnstillverkare. Sex decennier på vägen har gett oss otroligt mycket. Den framgången har vi nått tack vare kunniga byggare, duktiga återförsäljare och trogna Polar-vänner. Så vi har starka relationer och stora ambitioner i ryggen när vi presenterar 2025 års nyheter.

I Dorotea har vi gått från rustik fårlada till modern fabrik, där bygger vi moderna semestervagnar och säsongsboenden. Uppvärmning, ventilation och isolering har varit i toppklass från början. Kvaliteten har alltid varit i takt med sin tid även om utseende och bekvämligheter såklart har ändrat form. Rökfärgat akrylglas och massiv teak har blivit lättviktsmaterial och stilrena ytskikt. Samma standard för alla har blivit välj själv vad du vill ha.

Och från och med nu finns möjligheten att få ännu mer, bättre och bekvämare. Vår nya modell bär en stoltare isbjörn, en skimrande sköld och ett nytt namn. Nu lanserar vi Chimera by Polar. Det är dags att vända blad.

” – En historisk vagn möter vägen. Att Chimera by Polar är vår största satsning någonsin märks både på designen på utsidan och komforten på insidan säger Tony Ekström VD Polarvagnen

Chimera by Polar kommer i två storlekar; 590 och 730, och har unika planlösningar. Men det är inte bara Chimera som är nytt för säsongen 2025.

Alla serier blir nya och kommer delas upp i tre linjer: Blueline, Blackline och Chimera, där varje linje erbjuder en egen utrustningsnivå, möjliga planlösningar och bredd av interiöra och exteriöra tillval.

Pressekontakt CEO +46 942-520 00