Orkla Wound Care

Nyhed -

Se hvordan vi hjalp Orkla Wound Care Sverige med at tage et vigtigt skridt mod deres bæredygighedsmål

UDFORDRINGEN
Orkla Wound Care Sverige leverer førstehjælpsprodukter til arbejdspladser i Europa, som Cederroths Førstehjælp og Salvequick-plastre. Orkla sigter mod, at al emballage skal være genanvendelig, og at emballagen består af 75% genanvendt materiale inden 2025. Udfordringen var at erstatte plastemballagen uden at gå på kompromis med kvalitet og design.

VORES TILGANG
For at imødekomme disse krav hjalp vores erfarne team med at udvikle en ny emballageløsning. Vi designede en 100% papirbaseret emballageløsning, som består af en kombineret transport- og hyldeemballage (SRP) i bølgepap, der både beskytter plasterautomaterne under transport og samtidig fremhæver dem effektivt i butikkerne.

RESULTATET
Den skræddersyede emballageløsning, bestående af 80% genanvendt materiale, levede op til de strenge transportkrav og havde samtidig en mere salgsfremmende effekt end tidligere. Denne løsning har resulteret i en årlig reduktion på 3,6 ton plast og 14 ton CO2-udledning, hvilket har hjulpet Orkla Sverige med at tage endnu et vigtigt skridt mod at opnå deres bæredygtighedsmål.

Per Frederiksen

Pressekontakt CEO Smurfit Westrock Skandinavien +46 413 680 00
Smurfit Westrock Pressoffice

Pressekontakt Smurfit Westrock Group

Smurfit Westrock er en global leder inden for bæredygtige emballageløsninger

Smurfit Westrock er en global leder inden for bæredygtig papir- og emballageproduktion med aktiviteter i 40 lande og over 100.000 medarbejdere, der arbejder på mere end 500 konverteringsanlæg og 63 papirmøller.

Vi tilbyder en enestående portefølje af innovative emballageløsninger, herunder bølgepap, forbrugeremballage, Bag-in-Box® emballage og salgsdisplays.

Vi råder over 6 produktionsfaciliteter i Danmark herunder Kolding, Herfølge, Vamdrup, Vejle, Varde og Ejby.

Smurfit Westrock Danmark