Elbilen Elroq kørte med i Tour de France

Elbilen Elroq kørte med i Tour de France

Den nye Škoda Elroq kørte med på sidste etape af Tour de France, hvor der blev uddelt Škoda-trofæer til bl.a. Tadej Pogačar i gul og Biniam Girmay i grøn. Herhjemme bør man sætte spurten ind, hvis man vil nå at få det attraktive privatleasingtilbud på SUV’en Škoda Karoq til 2.895 kr. pr. måned.

Tadej Pogačar kørte i mål i gul efter 3.500 slidsomme kilometer i Tour de France. Men der var også en anden med lang rækkevidde, som trillede med på den sidste etape til Nice: den nye Škoda Elroq.

Škodas nye elbil, som har en rækkevidde på mere end 560 km, var det elektriske kirsebær på toppen af de mere end 200 biler, som Škoda stillede til rådighed for årets Tour de France som hovedsponsor på 21. år. Ikke mindst i form af løbsdirektørens biler med eldrift, der i år var elbilen Enyaq og den helt nye Superb Combi som plug-in-hybridbil.

Škoda-trofæer til vindere

En del af sponsoratet består af de trofæer, der bliver overrakt på podiet. Således fik Tadej Pogačar et trofæ i krystalglas designet af Škoda Design, og Škoda Autos CEO, Klaus Zellmer, tildelte Biniam Girmay et lignende trofæ i grønt krystalglas. Škoda sponserer nemlig også løbets grønne pointtrøje, der bliver båret af den rytter, som vinder flest pointspurter.

Tilsvarende står der også ‘Škoda’ på den grønne pointtrøje i kvindernes Tour de France, Tour de France Femmes avec Zwift, som starter 12. august, og som ligeledes er blandt de 20 top-cykelløb, Škoda sponsorer.

Så selvom verdens største cykelløb er slut for i år, er der stadig masser af underholdning på to hjul. Også i form af PostNord Danmark Rundt 14.-18. august, som Škoda Danmark sponserer.

Høj komfort og lav pris

Desuden er der fortsat højt cykel-humør hos de danske Škoda-forhandlere, hvor man stadig kan nå at få et af de skarpe privatleasingtilbud, som har rullet under Tour de France.

Ikke mindst er privatleasingprisen på 2.895 kr. om måneden for den rummelige SUV, Karoq Selection 1.0 TSI 115 hk, attraktiv. Det er med en udbetaling på 4.995 kr. og 10.000 km i de 12 måneder, leasingaftalen løber. Og for bare 500 kr. mere om måneden får man Karoq Selection 1.5 TSI 150 hk DSG.

DSG-automatgear er standardudstyr i den kompakte SUV Kamiq Selection 1.0 TSI 115 hk DSG, som er et af de øvrige privatleasingtilbud. Den koster fra 2.495 kr. om måneden med en udbetaling på 9.995 kr. og 10.000 km i de 12 måneder, leasingaftalen løber. Vil man køre rundt i topmodellen Kamiq Selection 1.5 TSI 150 hk DSG, er merprisen beskedne 300 kr. om måneden med samme udbetaling og kilometertal.

Alle modeller/priser tilbydes, så længe lager haves, så det er nu, man bør sætte spurten ind, hvis man er på udkig efter en veludstyret SUV med høj komfort og lav månedlig ydelse.

Priseksemplerne er vejl. udsalg og gælder Kamiq Selection 1.0 TSI 115 hk DSG og Karoq Selection 1.0 TSI 115 hk v. 10.000 km pr. år, så længe lager haves. Inkl. Service- & Rep. og metallak. Ekskl. dæk, forsikring, brændstof, grøn ejerafgift. Positiv kredtitvurdering, køb af kaskoforsikring og betaling via BS forudsættes. Privatleasing via Volkswagen Semler Finans. Forbrug v/bl. kørsel:16,1-17,5 km/l. CO2 129-140 g/km. CO2-ejerafgift 640-680 kr. Forv. lev. inden for 6 mdr. Energiklasse A+.