Kunderne giver ’thumbs up’ til Scandlines

Kunderne giver ’thumbs up’ til Scandlines

I begyndelsen af sidste år satte Scandlines sig for at optimere kundernes oplevelse om bord på færgerne på Gedser-Rostock og Rødby-Puttgarden. Det er blevet til en række ændringer, som de rejsende nu honorerer. 75 procent af kunderne er således tilfredse eller meget tilfredse med deres rejse med Scandlines.

Mætte og tilfredse - sådan skal kunderne gerne være, når de kommer i land efter en rejse med Scandlines. Og det tyder alt på, at de er. En ny undersøgelse foretaget af firmaet Shoptimizer viser, at Scandlines’ moderniseringskurs om bord på rederiets færger mellem Danmark og Tyskland har givet pote. Hele 75 procent af kunderne er således tilfredse eller meget tilfredse med at rejse med Scandlines.

Forbedringerne består blandt andet i nye koncepter tilpasset de forskellige færger og overfarter, en mere varieret madoplevelse samt øget fokus på kvalitetskaffe. Dertil kommer et moderniseret interiør, forbedrede toiletfaciliteter og nye legerum til børnene.

Morten Haure-Petersen, CCO i Scandlines, glæder sig over, at rederiets kunder tager så godt imod de mange tiltag: ”Det er Scandlines' klare ambition at imødekomme kundernes ønsker bedst muligt. Vores tidligere undersøgelser har vist, at vores gæster har efterspurgt mere fleksibilitet og kvalitet om bord. Det har vi nu sat handling bag, og kundernes tilfredshed bekræfter, at vi har truffet de rigtige beslutninger. Vi fortsætter derfor moderniseringskursen i den kommende tid.”

På ruten Gedser-Rostock kan man i all-inclusive restauranten Scandlines Buffet nyde alt fra den helt store brunch først på dagen til en lækker aftenbuffet. På de tyske færger på Rødby- Puttgarden-ruten finder man a la carte-restauranterne Steaks & Seafood. På Rødby-Puttgarden er cafeterierne foodXpress også blevet moderniseret, ligesom TravelShoppen om bord på alle færger tilbyder et velassorteret udvalg af blandt andet parfume og kosmetik samt konfekture og spiritus.

Og heldigvis gælder tilfredsheden også, når kunderne bliver kaffetørstige. På de danske færger på Rødby-Puttgarden-ruten har Scandlines investeret i flydende kaffebarer, Berlin Coffee House og Berlin Espresso, hvor man ud over dampende og velduftende kaffe kan få kager, sandwiches og andre lækkerier i hyggelige omgivelser. Det er selvfølgelig også muligt at tage sin kaffe med op på dækket, hvor man kan nyde udsigten, mens søluften og koffeinen virker.

Henholdsvis 71 og 77 procent af kunderne i de to kaffebarer er glade for den overordnede oplevelse, og i Berlin Espresso smiler hele 84 procent, når man spørger til deres opfattelse af serviceniveauet.

Fakta: Undersøgelsen blev foretaget af analysefirmaet Shoptimizer i perioden 21. april til 20. august 2012, hvor 943 kunder deltog. Kundeundersøgelsen blev foretaget ved hjælp af spørgeskemaer på færgerne M/F Kronprins Frederik, M/F Prins Joachim, M/F Prins Richard, M/F Prinsesse Benedikte, M/F Deutschland og M/F Schleswig-Holstein.

Læs mere om Scandlines på www.scandlines.dk

Med 39.000 afgange fordelt på syv færger transporterede Scandlines i 2023 tæt på 6,4 millioner passagerer, over 1,6 millioner personbiler og over 700.000 fragtenheder på ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.