Wenche Martinussen (photo by Lise Eide Risanger) Anna Raftheim

SATS rekrutterer stærke profiler til koncernledelsen

SATS fortsætter med at styrke virksomheden ved at rekruttere to tunge profiler til koncernledelsen, Wenche Martinussen som Chief Commercial Director og Anna Raftheim som Nordic HR Director. Dermed er SATS’ koncernledelse fulddent.

I 2018 overtog Sondre Gravir rollen som ny CEO for SATS Group og har siden da formet en ny koncernledelse og organisationsstruktur for SATS. Nu annoncerer de, at Wenche Martinussen tiltræder som Commercial Director og Anna Raftheim som HR Director.

-Jeg er uhørt glad for at have hele koncernledelsen på plads. SATS befinder sig lige nu i en vækstende fase, hvor både Wenche og Anna vil kunne bidrage med erfaring fra tidligere roller. For at sikre vores vision, ”Making people heathier and happier”, er min overbevisning, at de to vil skabe de bedste muligheder for os fremadrettet, siger Sondre Gravir, CEO SATS Group.

Wenche Martinussen er rekrutteret fra Storebrand ASA i rollen som Executive Vice President for Retail, med ansvaret for bank, forsikring, besparelser og pension for Storebrand's private kunder. Wenche har en bred kommerciel erfaring med fokus på vækst indenfor salg og digitalisering samt erfaring fra nordiske roller hos Nordea. Wenche tiltræder i SATS Group i midten af oktober.

Anna Raftheim har senest siddet i en rolle som HR Manager i SATS Sverige, en rolle hun har besiddet siden 2010. Anna har tidligere haft forskellige roller indenfor organisationen og har dermed en dyb forståelse for SATS’ kultur og organisation. Med solid erfaring fra branchen og stærke HR-kompetencer, har Anna bidraget til gode resultater hos SATS både på et strategisk og operationelt niveau. Anna tiltræder sin nye rolle den 1. juni 2019.

Læs mere om SATS’ koncernledelse her.

Malin Selander, Head of Communication & PR SATS malin.selander@sats.se +4670 4264006

• SATS er en del af SATSGROUP som ejes af Altor (51 %) og TryghedsGruppen (49 %). SATSGROUP omfatter mærkevarer såsom SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance og Metropolis.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 736 000 members and 10 000 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.