Rullende tapas-køkken besøger Aalborg og Østerbro i Kbh

Tapas er en af tidens store madtrends. Og lørdag og søndag i uge 23 er der chance for at stifte nærmere bekendtskab med de små delikate retter, når Santa Marias rullende tapas-køkken lægger vejen forbi Superbest på Otto Mønstedsvej i Aalborg og Superbest på Østerbro i København.

I weekenden d. 9-10 juni gæster Santa Marias tapas-køkken Superbest Dreisler på Otto Mønstedsvej i Aalborg og Superbest på Øster Fælled Torv i København. Det sker i tidsrummet 10-15. Dermed får de handlende i Aalborg og på Østerbro chancen for at stifte nærmere bekendtskab med en af tidens helt store internationale madtrends i form af Santa Marias Tex Mex Tapas.

Tapas-køkkenet er bemandet med en professionel kok, som under besøget hos Superbest tilbereder velsmagende eksempler på de mange nemme tapas-retter, som Santa Maria har på menuen.

Det kan f.eks. være tostaditos med roastbeef & escabeche, gratineret jalapeno eller chocodillas.

”Tapas er en stærk trend i den internationale restaurantverden, hvor de små retter med stor smagsvariation kombinerer alverdens køkkener. Med vores rullende tapas-køkken vil vi gerne vise, hvor dejligt og let det er at invitere familie og venner på eksotiske og velsmagende tapas-retter,” siger Tommy Rugaard, adm. direktør i Santa Maria Danmark.

Tapas stammer oprindeligt fra Spanien. Men i dag har køkkener verden over taget de små, lækre anretninger til sig. Blandt andet i Tyrkiet, hvor det kaldes for meze og i Mexico, hvor småretterne hedder antojitos.

• tapas
  • tex mex tapas