Gå til indhold
 Samsung lancerer The Premiere 9 og The Premiere 7 projektorerne, der bringer innovativ laserteknologi ind i stuen

Pressemeddelelse -

Det nye line-up byder på avanceret laserteknologi, ultrakort projektionsevne og fantastisk 4K-opløsning samt avanceret lyd og smarte funktioner, som giver den ultimative hjemmebiografoplevelse.

Samsung Electronics Co., Ltd. annoncerede i går deres seneste innovationer inden for hjemmeunderholdning, The Premiere 9 og The Premiere 7. De to ultra-short throw-projektorer, der er designet til at levere en uovertruffen seeroplevelse, forvandler ethvert rum til en førsteklasses hjemmebiograf med fantastisk 4K-opløsning, omsluttende lyd og andre avancerede funktioner.

”The Premiere-serien er udviklet til at forbedre hjemmebiografoplevelsen ved at kombinere vores avancerede laserteknologi med banebrydende, brugervenlige funktioner, der giver fantastisk billedkvalitet og fordybende lyd,” siger Cheolgi Kim, Executive Vice President for Visual Display Business hos Samsung Electronics. ”Når vi fortsætter med at innovere, forestiller vi os en fremtid, hvor vores produkter forvandler hverdagens opholdsrum til omdrejningspunkter for hjemmeunderholdning.”

De nye projektorer vil være tilgængelige i Norden fra den 5. september 2024 via https://www.samsung.com/dk/ til en vejledende udsalgspris på 29 999 DKK (The Premiere 7) og 44 999 DKK (The Premiere 9).

Uovertruffen billed- og lydkvalitet

Samsungs nyeste produkter i The Premiere-serien imødekommer den stigende efterspørgsel efter underholdningsløsninger i høj kvalitet og bruger innovativ laserteknologi til at bringe biografoplevelsen direkte ind i hjemmet. The Premiere 9 har tredobbelt laserteknologi for forbedret farvenøjagtighed og lysstyrke, mens begge modeller tilbyder ultra-short throw-funktioner og levende 4K-opløsning på skærme op til 130 tommer. [1]

The Premiere-seriens levende 4K-opløsning og enestående farvenøjagtighed bringer hver scene til live. The Premiere 9- og The Premiere 7-projektorerne giver en farveskala på henholdsvis 154% og 100% af DCI-P3-standarden[2], mens begge modeller understøtter HDR10+, hvilket giver klare og levende billeder selv i lyse omgivelser. Med en maksimal lysstyrke på 3.450 ISO-lumen for The Premiere 9 og 2.500 ISO-lumen[3] for The Premiere 7 leverer disse projektorer begge skarpe og dynamiske billeder.[4]

For yderligere at forbedre billedkvaliteten er The Premiere-projektorerne udstyret med innovative AI-billedforbedringer, herunder AI Upscaling og Vision Booster. AI Upscaling sikrer, a

t indhold vises i 4K-opløsning uanset den oprindelige kvalitet, mens Vision Booster automatisk justerer lysstyrke og kontrast under forskellige lysforhold for at opnå optimal billedkvalitet.

De indbyggede højttalere med Dolby Atmos-teknologi i begge modeller giver en kraftfuld og omsluttende lyd, der skaber en ægte hjemmebiografoplevelse uden behov for ekstra lydudstyr. The Premiere 9 har 40W 2.2.2-kanals up-firing-højttalere, mens The Premiere 7 har 30W 2.2-kanals højttalere.

Samsung Tizen OS Home bringer streaming og gaming tættere sammen

De nye The Premiere-projektorer leveres med Samsung Tizen OS Home, der giver adgang til en bred vifte af streamingtjenester, herunder Samsung TV Plus, Netflix, YouTube, Prime Video og meget mere. Dette omfattende udvalg giver brugerne mulighed for at nyde deres yndlingsfilm og tv-serier og giver en omfattende underholdningsoplevelse med et enkelt klik.

For spilentusiaster giver Samsung Gaming Hub[5] en problemfri spiloplevelse. Brugere kan nyde spil uden behov for en konsol og få adgang til et bredt udvalg af cloud-baserede spil direkte via projektoren.

For dem, der ønsker at skabe et skræddersyet interiør, tilbyder Custom Ambient personlig boligindretning ved at projicere forskellige widgets rundt i lokalet. Brugerne kan frit kombinere fotos, videoer og widgets via SmartThings-appen på deres mobiltelefoner.

Selv når man ikke bruger The Premiere-modellerne som projektorer til filmoplevelser, sikrer projektorerne bekvemmelighed og underholdning for alle forbrugere som en smart højttaler med håndfri stemmestyring og en række musikprogrammer.

De nye The Premiere-projektorer forbedrer også tilslutningsmulighederne og giver en integreret underholdningsoplevelse. Som bruger kan du ubesværet dele indhold fra din smartphone til det store lærred med Tap View og Mirroring, mens den indbyggede stemmeassistent gør det nemt at styre projektoren og andre tilsluttede enheder med enkle stemmekommandoer. Derudover giver Samsungs SmartThings-integration mulighed for at styre smart home-enheder som lys, termostater og sikkerhedssystemer fra projektoren og dermed skabe et fuldt integreret hjemmemiljø.

Et design til ethvert hjemmemiljø

The Premiere-projektorerne har et minimalistisk, varmt og hvidt design med afrundede kanter og en førsteklasses stoffinish fra Kvadrat, et dansk tekstildesignfirma, der passer perfekt ind i enhver boligindretning. Den kompakte størrelse og nemme installation gør projektorerne ideelle til ethvert rum og maksimerer både funktionalitet og æstetik.

Det er nemt at sætte enhver model af The Premiere op - brugerne skal blot tilslutte projektoren og oprette forbindelse til et trådløst netværk. Ultrakort projektionsafstand eliminerer behovet for komplekse installationer, så brugerne kan nyde projektioner på storskærm med minimal indsats.

[1]The Premiere 7 tilbyder 4K-opløsning på skærme op til 120 tommer.

[2] DCI-P3, kendt som Digital Cinema Initiatives - Protocol 3, er et farverum, der ofte bruges i digitale biografer, og er farvestandarden for filmindustrien.

[3] ISO-lumen er lysstyrkeniveauet baseret på ISO-standarderne (International Organization for Standardization).

[4] Lysstyrkeniveauerne for Premiere 9 (3.450 ISO-lumen) og Premiere 7 (2.500 ISO-lumen) afspejler omtrentlige stigninger på 23 % og 14 % i forhold til tidligere modeller (2.800 ANSI-lumen og 2.200 ISO-lumen). Den faktiske ydelse kan variere afhængigt af brugsforholdene.

[5] Tilgængelige spil og indhold kan variere efter land og model og kan ændres uden varsel. Visse spil kræver en separat controller. Internetforbindelse og abonnement kan være påkrævet. Kræver en Samsung-konto.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån