Gå til indhold
Samsung Galaxy S24 Ultra er klar til at forbedre seeroplevelsen under OL i Paris 2024

Pressemeddelelse -

I samarbejde med Den Internationale Olympiske Komité (IOC) og Olympic Broadcasting Services (OBS) vil Samsung Galaxy-teknologi give fans over hele verden et nærbillede af verdens største atleter under legene i Paris.

Samsung Electronics, som er partner for De Olympiske og Paralympiske Lege, har i dag annonceret sine planer sammen med Den Internationale Olympiske Komité (IOC) og Olympic Broadcasting Services (OBS) om at forbedre seeroplevelsen for OL i Paris 2024. Optagelser med Samsung Galaxy S24 Ultra kommer til at spille en afgørende rolle ved den historiske åbningsceremoni ved Seinen og i de olympiske sejlkonkurrencer.

"Samsung har altid hjulpet med at transformere brugernes forhold til verden, uanset hvor de befinder sig. Som en verdensomspændende partner gennem næsten tre årtier ved vi af egen erfaring, hvor vigtigt det er at skabe og muliggøre de samme meningsfulde forbindelser ved De Olympiske og Paralympiske Lege," fortæller Claus Holm, landechef i Samsung Danmark. "Vi er stolte af at samarbejde med IOC og OBS om at levere højkvalitets optagelser ved Paris 2024 og invitere fans derhjemme endnu tættere på spændingen."

Om cirka en måned vil åbningsceremonien for De Olympiske Lege finde sted – for første gang nogensinde et andet sted end på et stadion. Paris 2024 vil se 10.500 atleter sejle ned ad Seinen i dedikerede både til hver national delegation. Med start fra Pont d'Austerlitz vil den ikoniske parade følge en seks kilometer lang rute gennem centrum af Paris og passere nogle af de officielle lokationer for de Olympiske Lege, inden ceremonien slutter i en storslået finale ved Trocadéro.

For at invitere fans derhjemme tættere på begivenhederne, vil Samsung installere mere end 200 Galaxy S24 Ultra smartphones på de 85 atletbåde ved åbningsceremonien. Den højtopløselige HDR-optagelse fra Galaxy S24 Ultra-enhederne vil blive delt og streamet via et privat 5G-netværk leveret af Orange, den officielle mobilnetværksudbyder for Paris 2024.

Samsung vil bruge samme metode til sejlkonkurrencerne i Marseille ved at installere Galaxy S24 Ulta-enheder på konkurrencebådene, så fans kan følge intensiteten af konkurrencerne hjemme fra stuerne.

Denne nyhed er endnu et nedslag i Samsungs dedikerede engagement i legene. Det begyndte med det første Call Home-program, som i 1998 tillod næsten 2.500 atleter at tale gratis med deres familier derhjemme, da adgangen til mobiltelefoner dengang var begrænset. Ud over at drive mobil innovation har Samsung også bidraget til, at atleter og personale kan kommunikere med hinanden under legene. Siden Nagano 1998 har Samsung leveret mere end 120.000 mobile enheder til atleter og personale.

Flere detaljer om hvordan Samsung vil forsøge at invitere OL-fans endnu tættere på atleterne, vil blive afsløret i de kommende uger.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån