IFA 2024: Samsung fremviser kraften i sine AI-produkter for at forbinde os alle

IFA 2024: Samsung fremviser kraften i sine AI-produkter for at forbinde os alle

I år kan IFA fejre 100-års jubilæum, og Samsung er til stede for at afsløre sine seneste innovationer og fejre de muligheder, som AI kan skabe for alle.

De nye produkter, der blev annonceret i dag, inkluderer to nye Galaxy Book pc'er samt den europæiske lancering af Samsung Bespoke AI Laundry Combo™.

Samsung Electronics Co., Ltd. indtog i dag scenen ved IFA for at fejre 100-års innovation på konferencen og fortsætte sin vision "AI for alle." Præsentationen fremhævede Samsungs dedikation til at demokratisere AI og gøre teknologien tilgængelig for flere mennesker, som kan gøre brug af dens fordele.

Som en udvidelse af visionen blev temaerne "AI møder verden" og "AI møder dig” præsenteret under konferencen. Her viste talere fra Samsung og deres partnere, hvordan AI spiller en afgørende rolle i at forbedre brugernes livskvalitet ved at give dem værktøjer, der kan berige deres hverdag.

"Siden vores præsentation ved IFA sidste år er diskussionen om AI og dens rolle i vores liv vokset markant," sagde Benjamin Braun, Chief Marketing Officer for Samsung Europa. "Hos Samsung er vi stolte af at gøre AI mere tilgængelig og forståelig, så folk kan se, hvordan teknologien kan gøre livet enklere i stedet for mere kompliceret. Vi mener, at AI skal fungere som flere hjælpende hænder, der imødekommer dine behov og verden omkring dig. Vores AI-baserede produkter giver folk mere tid til at fokusere på de ting, de holder af."

AI For Alle

Samsungs "AI for alle"-vision dækker et bredt udvalg af AI-drevne produkter - fra mobiltelefoner og husholdningsapparater til underholdningssystemer i hjemmet. Ved udgangen af 2024 forventer Samsung, at der vil være 200 millioner AI-drevne Galaxy-enheder i hænderne på brugerne. Samsung forstår, at deres AI-funktioner skal tilpasses, så de passer til, hvordan folk ønsker at leve, samtidig med at de hjælper med at tage hensyn til jordens behov.

Kernen i dette er det voksende SmartThings-økosystem, som forbinder over 500 millioner enheder og giver en problemfri fjernstyring af alle Samsungs AI-produkter. Uanset om det drejer sig om at tænde eller slukke for varmen, styre husholdningsapparaterne, når man er hjemme eller væk eller navigere rundt på Samsung TV, så gør SmartThings det hele nemt og bekvemt.

Samsungs AI-drevne produkter giver brugerne denne magt og frihed til at skabe deres daglige oplevelser, uanset om de stræber efter en mere energieffektiv livsstil, vil udfolde deres kreativitet eller styrke forbindelsen til deres nærmeste.

Udrulningen af One UI 6.1.1 vil også inkludere helt nye apps. Blandt andet "Sketch to Image," som giver brugerne mulighed for at visualisere deres idéer ved hjælp af billeder, der genereres ud fra en simpel tegning, og "Portrait Studio," der øger kreativiteten ved at hjælpe brugerne med at skabe en mere personlig avatar til brug online.

AI Møder Dig

På IFA 2024 lancerede Samsung projektorerne The Premiere 7 og 9, Galaxy Book5 Pro 360 og Galaxy Book4 Edge 15-tommer. Alle disse produkter er designet til at hjælpe brugerne med at fokusere på det, der er vigtigst for dem, og de mennesker, de deler det med.

Samsung The Premiere 9 og The Premiere 7 projektorerne bringer avanceret laserteknologi til hjemmeunderholdning og leverer imponerende 4K-opløsning og medrivende lyd på skærme op til 130 tommer. De indeholder AI-drevet teknologi som Upscaling, der forbedrer indhold til 4K-kvalitet, og Vision Booster, der justerer lysstyrke og kontrast for optimal visning i forskellige lysforhold. Designet til at omdanne stuen til en luksuriøs hjemmebiograf, giver disse projektorer en førsteklasses seeroplevelse.

I samarbejde med Intel kombinerer Galaxy Book5 Pro 360 kraften fra den nye Intel® Core Ultra-processor med Samsungs mobile førerposition for at frigøre det næste niveau af AI-oplevelser på tværs af enheder. Med Galaxy AI tilbyder den personlig produktivitet og problemfri tilslutning. Med en batterilevetid, der holder hele dagen, kan man som bruger arbejde mere effektivt, mens de forbedrede grafiske muligheder og skærme giver en førsteklasses underholdningsoplevelse i Samsungs omfattende mobile AI-økosystem.

Den ultratynde Galaxy Book4 Edge 15-tommer designet i samarbejde med Qualcomm, drives af Snapdragon® X Plus-processoren for at levere enestående ydeevne og lang batterilevetid. Den integrerer avanceret NPU-teknologi for at give topmoderne AI-funktioner og kombinerer Copilot+ PC-funktioner med Galaxy AI. Den bærbare enhed styrker kreativiteten og tilslutningsmulighederne på en15-tommers skærm.

På IFA blev de nyeste innovationer inden for Samsung TV også fremvist. Samsung AI TV, der udkommer i år, vil modtage opgraderinger af Tizen OS i syv år i hensyntagen til hardwarespecifikationerne. Understøttede modeller og funktioner vil blive besluttet.

Samsungs Neo QLED 8K AI-skærme leverer en forbedret visningsoplevelse med indbyggede NQ 8 AI Gen 3-processorer. Disse processorer har 512 neurale netværk - otte gange flere end tidligere - og leverer en skræddersyet lyd- og billedoplevelse i høj kvalitet, når de kombineres med AI. Denne teknologi opskalerer indholdet på skærmen for at levere det skarpeste og mest levende billede hidtil.

Samsung annoncerede også den spændende lancering af den nye Samsung Music Frame i samarbejde med Universal Pictures' Wicked. Music Frame, som er en trådløs højttaler, blev lanceret tidligere i år og leverer en fantastisk lydkvalitet, der fylder ethvert rum. Den har indbyggede woofere og intelligent Dolby Atmos-teknologi. Den begrænsede udgave, Wicked Music Frame, kommer med to billeder fra filmen og et eksklusivt billede og vil være tilgængelig i udvalgte europæiske lande.

Samsung skaber enkle brugeroplevelser med sine Bespoke AI-apparater[1], som nu har forbedret stemmestyring via Bixby-opdateringer. Den opgraderede Bixby kan forstå flere kommandoer i én sætning, huske tidligere sammenhænge[2] for at udføre flere kommandoer i træk og give personlige svar samt besvare spørgsmål om produkter[3]. Det gør det lettere og mere naturligt for brugerne at udtrykke deres behov.

Samsung giver også brugerne mere kontrol og bedre tilgængelighed. For eksempel har Samsung udviklet og tilføjet en Auto Open Door-funktion på nogle vaskemaskiner og køleskabe, så dørene kan åbnes med et let tryk.

AI Møder Verden

Samsung tror på, at AI er en kraft for det gode og spiller en vigtig rolle i at hjælpe os med at tage bedre vare på både planeten og hinanden.

Samsung har fortsat sin målsætning om at blive CO2-neutral inden 2050, og 93% af virksomhedens DX-afdelings aktiviteter drives allerede af vedvarende energikilder[4].

I sine produkter prioriterer Samsung stadig energieffektivitet og brænder for at bruge AI til at gøre dette muligt - uanset om det er AI i apparater som køleskabe og vaskemaskiner eller brugen af AI til at udnytte potentialet i SmartThings Eco-systemet for at spare mere energi.

For eksempel er Samsungs AI Hybrid-køleskabe designet med fokus på energibesparelse. Ved at kombinere to strømkilder, en kompressor og Peltier-køleteknologi, reagerer køleskabet intelligent, når der bruges mere energi end normalt. Hvis køleskabsdøren for eksempel står åben i længere tid, træder Peltier-teknologien til som en ekstra kølekilde for at forbedre energieffektiviteten.

SmartThings-økosystemet er stadig kernen i Samsungs evne til at være førende inden for energieffektivitet, da det kan lave mange små ændringer, der tilsammen gør en stor forskel. AI-Energy Mode i SmartThings Energy[5]kan spare op til 70% af energiforbruget for vaskemaskiner[6][7]. Også med SmartThings Away Mode behøver man heller aldrig bekymre sig om at glemme at slukke lyset eller TV'et, når man går ud. Sensorer i forskellige apparater registrerer, når der ikke er nogen i rummet, og slukker systemerne for at spare energi.

Bespoke AI-apparater kan også spare energiomkostninger ved hjælp af Optimal Scheduling and Optimal Charging. Disse funktioner udsætter start af en vaskecyklus og opladning for at undgå spidsbelastningstimer og dermed reducere energiforbruget, når de kombineres med smarte eltariffer.

For mere information om de nævnte produkter, besøg venligst Samsung Global Newsroom, hvor du også kan finde billeder fra Samsungs præsentation på IFA 2024.

Samsungs udstilling på IFA vil være åben fra den 6. til 10. september i City Cube, Berlin.

[1] Opdateringen er tilgængelig for apparater lanceret i 2024, herunder Bespoke 4-Dørs Køleskab med AI Family Hub™; Bespoke AI Vaskemaskine-Tørretumbler Kombi™; Bespoke Indbygningskomfur; Bespoke Jet Bot Kombi™ AI; og Bespoke AI WindFree™ Galleri Fritstående Aircondition (sælges kun i Korea)

[2] Kun tilgængelig når dialog box er open.

[3] Forståelse af flere kommandoer og genkaldelse af tidligere kontekst understøttes på følgende sprog: Engelsk (USA, Storbritannien, Indien), koreansk, spansk (Latinamerika, Europa), fransk, tysk, italiensk og portugisisk (Brasilien). Besvarelse af produktrelaterede spørgsmål er i øjeblikket tilgængelig på engelsk (USA) og koreansk. Følgende scenarie er baseret på engelsk (USA) og kan variere afhængigt af brugerens sprogindstillinger.

[4] I september 2022 annoncerede Samsung sin nye miljøstrategi, som omfatter virksomhedens mål om at opnå netto-nul Scope 1,2-emissioner inden 2050, maksimere ressourcecirkularitet for at bidrage til en cirkulær økonomi og tackle miljømæssige udfordringer gennem teknologisk innovation. Samsungs Device eXperience (DX)-division har som mål at nå netto-nul Scope 1,2-emissioner inden 2030. DX-divisionen opnåede 93,4 % konvertering til vedvarende energi ved udgangen af 2023 - hvilket omfatter 100 % vedvarende energi, der bruges på store globale produktionsanlæg i USA, Europa, Korea, Kina, Brasilien, Indien og Vietnam.

[5] Tilgængelig på Android- og iOS-enheder. En Wi-Fi-forbindelse og en Samsung-konto er påkrævet.

[6] Anslået besparelse baseret på test udført af Samsung. De anslåede besparelser kan afvige fra brugernes faktiske besparelser.https://blog.smartthings.com/smartthings-energy/how-to-reduce-your-carbon-footprint-with-smartthings-energy/

[7] Wi-Fi-forbindelse, Samsung-konto og SmartThings påkrævet. Kan anvendes, når den valgte vasketemperatur er 20~40°C. Maksimal besparelse opnås ved at vaske en 40 graders cyklus som koldvask. Besparelser baseret på intern test af WW11BB944AGB-modellen under normale brugsforhold. Resultater: Strømforbrug uden AI Energy Mode = 0,539 KWh. Strømforbrug med AI Energy Mode = 0,145 KWh. Resultaterne kan variere afhængigt af de faktiske brugsforhold.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån