Nye sliberrondeller til klarlakker i forbindelse med polering

Nye sliberrondeller til klarlakker i forbindelse med polering

De nye NORTON ICE rondeller er opbygget med en åbenmasket ryg teknologi, som er belagt med ultra fine slibekorn.

Det at anvende en åbenmasket ryg teknologi ved påføring af slibekornene giver en tredimensionel belægning som har flere fordele: rondellerne giver et mere ensartet slibebillede som på konventionelle rondeller, og slibebilledet forbliver konstant i hele rondelles levetid.

Rygmaterialet er udført med en skumbagside som absorberer store mængder vand, og gør bearbejdningen blødere og mere smidig uden risiko for gennemslibning.

Rondellerne som har velcro bagside kan vaskes og genbruges.De nye rondeller findes i diametrene 80mm og 150mm i kornstørrelserne P1500, P2000 og P3000.

I NORTON ICE sortimentet er et komplet system til slutbearbejdning af lak og klarlak i forbindelse med polering, omfatter også filmrondeller til tørslibning, vandfaste slibeark, vandfaste Rosette rondeller til fjernelse af støvkorn og urenheder, vandbaserede polerpastaer, polerpuder i skum, lammeuldspuder, lakforsegler, microfiberklud og bagskiver.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.