Fotograf: Hjalte Gregersen

Wonderfestiwall åbner nu for ansøgninger til Wonderpuljen 2023

Nu skal overskuddet fra sidste års festival uddeles og med en samlet uddeling på 607.106 kr. kan foreninger og organisationer nu søge om støtte til projekter, der er til gavn for øens kultur og idrætsliv. Ansøgningsprocessen er åben for alle med gode ideer og en vilje til at skabe positiv forandring, der lever op til puljens ansøgningskriterier.

Wonderfestiwall havde sit bedste år nogensinde i 2023, hvor festivalen for første gang nogensinde havde udsolgt alle billetter to uger før festivalstart.

Siden festivalen begyndte at dele sit overskud ud, har festivalen doneret over 1.615.000 kr. - og med overskuddet fra sidste år, runder Wonderfestiwall en samlet uddeling på 2.222.106 kr. til almennyttige formål på Bornholm.

Dertil kommer alle de mange foreninger, som hvert år tjener penge til deres formål ved direkte arbejde under festivalen. Et arbejde der også hvert år udløser en halv million til de knoklende foreninger.

– Med Wonderpuljen ønsker vi at bidrage til lokalsamfundet på Bornholm ved at støtte initiativer, der fremmer ungdomskultur og amatøridræt på øen. Det er vigtigt for os at Wonder er hele øens festival og vi er mega stolte over at kunne give tilbage, siger Daniel Mülendorph, medstifter af Wonderfestiwall.

Hvordan ansøger jeg?

For at ansøge om midler fra Wonderpuljen 2023 skal du bruge ansøgningsskemaet, som du finder her: https://bit.ly/wonder-puljen-2023.

Ansøgningsfristen for Wonderpuljen 2023 udløber den 3. april 2024, så husk at indsende din ansøgning i tide for at komme i betragtning til støtte.

For mere information om Wonderpuljen og ansøgningsprocessen, besøg https://bit.ly/wonder-puljen-2023 eller læs mere via Wonderfestiwalls hjemmeside https://www.wonderfestiwall.dk/ansog-wonderpuljen.