Gå til indhold
Tise runder en halv million danske brugere: Vi har oplevet en ekstraordinær høj tilslutning de seneste uger

Pressemeddelelse -

Den populære secondhand app, Tise, har netop rundet en milepæl med over 500.000 danske brugere. Tise cementerer dermed sin position som en af de største secondhand apps i Danmark.

Det nordiske selskab Tise kom til Danmark i starten af 2021, og har siden da haft godt fat i de unge kvinder, som ser genbrugsshopping som en hel naturlig del af deres forbrugsadfærd. I forbindelse med at den litauiske genbrugsplatform Vinted har opkøbt Trendsales og lukket ned for virksomheden, har Tise oplevet en signifikant større tilslutning, som nu har gjort det muligt for platformen at runde de 500.000 brugere.

- Vi oplever en naturlig vækst, der går hånd i hånd med en øget interesse for klimaet og et mere bæredygtigt forbrug. Flere og flere danskere ønsker at handle mere ansvarligt, især når det kommer til deres tøjforbrug. Og udover den stigende interesse for genbrug, har situationen omkring nedlukningen af Trendsales naturligvis også bidraget til at vi har haft mere travlt end vi plejer de seneste uger. På den gode måde, siger Lærke Djernæs, der er Country Manager for Tise i Danmark.

Lokalt forankret, globalt tilstedeværende

Tise har formået at skabe en stærk tilstedeværelse i Danmark og de øvrige nordiske lande med en skarp og nærværende lokal tilgang, der adskiller sig markant fra den nye konkurrent Vinted.

- Vi tror på vigtigheden af at være tæt på vores brugere og opbygge et fællesskab omkring et mere bæredygtigt forbrug. Vi har fingeren på pulsen, når det kommer til danskernes blik på mode, og vi ønsker at møde vores brugere både digitalt og fysisk, fortæller Lærke Djernæs

Tise har desuden øget sine brugermuligheder ved at muliggøre handler på tværs af grænserne i Norden, hvilket har betydet at danske secondhand-sælgere har fået over en million nye købere fra Sverige og Finland.

Mange brugere står overfor et valg

Efter at nedlukningen af Trendsales gik i gang den 10. september, har mange brugere været utrolig kede af at skulle sige farvel til Trendsales. Og virkeligheden er, at mange brugere nu står overfor at skulle beslutte, hvor de vil fortsætte deres secondhand køb og salg henne.

- Vi forstår virkelig godt, at det er svært for mange at sige farvel til Trendsales. Med over 20 års lokal tilstedeværelse er mange, inklusiv mig selv, vokset op med dem. Og det er klart, at det kan være udfordrende at skulle omlægge sine vaner til en ny platform. Derfor har vi også et skærpet fokus på at indhente feedback fra de nye brugere, vi byder velkommen i disse uger, så vi kan blive klogere på, hvad der betyder noget for dem, siger Lærke Djernæs.

Usikkerhed på genbrugsmarkedet

De mange brugeranmeldelser efter Vinteds indtræden på det danske marked har afsløret en betydelig frustration over de udfordringer, der opleves på platformen. Kritikken handler primært om kundeservice, komplekse retningslinjer og vanskeligheder ved selve handlen.

- Trendsales har været en institution, når det kommer til secondhand apps i Danmark, og det har naturligvis skabt en følelse af usikkerhed og uro blandt secondhand-købere og sælgere, når en så stor aktør lukker. Hos Tise håber vi at kunne tilbyde mere stabilitet på markedet, så der bliver lyttet til brugerne, så opbakningen til genbrugsmarkedet stadigvæk er intakt, fortæller Lærke.

Fremtiden for Tise i Danmark

Med 500.000 brugere har Tise solidt placeret sig som en af Danmarks førende genbrugsapps, og virksomheden ser frem til yderligere at styrke sin position. Fokus vil fremadrettet være på at byde alle de nye medlemmer godt velkommen og sikre at de lander godt hos Tise.

Tobias Sung Møller-Jensen

Pressekontakt Direktør 23603458

Start din nye fortælling sammen med os

Hos Røst Kommunikation forvandler vi det konventionelle til det ekstraordinære. Vi udvikler unikke idéer, skræddersyede til at inspirere og engagere. Vores mission strækker sig ud over det almindelige, idet vi ønsker at hjælpe dig med at nå nye højder gennem fortællinger, der skiller sig ud fra mængden.

Røst Kommunikation

Ewaldsgaade 7