Mario Götze

Tidligere Tysk VM-matchvinder i fodbold investerer i fremadstormende dansk virksomhed

Den tyske fodboldspiller og tidligere VM-vinder Mario Götze har kastet sin kærlighed over den Danske Virksomhed Flatpay, der hjælper virksomhedsejere med en betalingsløsning, der er let at forstå og fri for skjulte gebyrer.

Da Mario Götze scorede det forløsende sejrsmål over Argentina i VM-finalen i 2014, så var det nok de færreste, som regnede med, at han små 10 år efter havde investeret i en dansk virksomhed. Det er ikke desto mindre tilfældet, men årsagen til det giver ret god mening.

Flatpay vil revolutionere et marked, der er præget af store aktører, som sidder på majoriteten af markedsandelene. Det betyder at der ikke altid er den bedste service for de små erhvervsdrivende, da der findes mange skjulte gebyrer.

- Vi er meget glade for at få Mario Götze med på Flatpays rejse. Det havde vi måske ikke lige regnet med, da vi startede virksomheden i 2022, men vi er glade for at han kan se potentialet i Flatpay og hjælpe med at gøre hverdagen lettere for de små erhvervsdrivende, der udgør rygraden i den danske økonomi, fortæller Sander Janca-Jensen, der er CEO hos Flatpay

2024 er startet forrygende

Om det er investeringen fra Mario Götze, behovet for et alternativ til Nets eller bare det faktum, at den nye kasselovgivning er trådt i kraft, så kan man konstatere at Flatpay ser ind i et ekstremt spændende 2024. Flatpay forventer allerede nu at gennemføre transaktioner for over 7,5 milliarder kroner i 2024

- Vi har haft meget travlt i starten af det nye år. Mange virksomheder har måske undervurderet, hvor omfattende det er at overgå til et digitalt kassesystem. Vi kan i hvert fald se at der er brug for et alternativ til Nets i den forbindelse, hvor vi den seneste måned har fået over 20 daglige henvendelser fra virksomheder, der har brug for vores hjælp, fortæller Sander Janca-Jensen.