Skagen Clothing

Skagen Clothing indgår spændende samarbejde med kunstneren Kristian Von Hornsleth og fortsætter nordisk ekspansion

Skagen Clothing kigger ind mod et spændende 2024. De to grundlæggere, Marcus Dahl og Thomas Melgaard fra Aabyhøj og Skanderborg, skal lave et nyt samarbejde med den anerkendte kunstner Kristian Von Hornsleth, som starter her til januar.

De to iværksættere, der startede virksomheden som 18-årige gymnasieelever, formåede at omsætte for en kvart million kroner den første måned, og hvad der først blev betragtet som en kortvarig trend, viste sig at være en bæredygtig og stærk forretning. Nu retter de blikket mod hele Norden med deres topaktuelle kollektioner.

Historien om Skagen Clothing: Fra hørbukser til Nordisk succes

Marcus og Thomas er efterskolekammerater og havde en stærk passion for iværksætteri. Derfor besluttede de sig for at skabe Skagen Clothing ud fra behovet for kvalitets hørbukser til overkommelige priser. Efter at have opdaget en mangel på gode alternativer på markedet, besluttede de sig for at producere deres egne bukser. Resultatet? En hurtig udsolgt kollektion og erkendelsen af potentialet for deres virksomhed.

- Da jeg var barn, tænkte jeg primært på, hvordan jeg kunne skaffe mig nogle flere lommepenge. Med Skagen Clothing handler det om noget meget større. Det handler om muligheden for at skabe noget solidt og bæredygtigt på alle niveauer, fortæller Marcus Dahl, CEO og founder af Skagen Clothing.

Skagen Clothing: Mere end en døgnflue

Trods bekymringer fra omgivelserne om, at Skagen Clothing blot ville være en kortvarig trend, har virksomheden vist sig at være langt mere end det. Marcus og Thomas indså, at for at opretholde succesen måtte de tænke stort og udvide deres kollektioner til mere helårsvenligt tøj. På rekordtid var deres lager udsolgt, og virksomheden fortsatte med at vokse og ansætte nye medarbejdere.

– Vi indså, at vi måtte tænke større, hvis vi ville fortsætte. Vi har begge haft et iværksættergen hele vores liv, så det var ikke en mulighed at lægge ned. Vi er enormt stolte over den udvikling vi har været igennem, og på blot et halvt år har vi ansat 10 nye medarbejdere for at imødekomme den store efterspørgsel, fortæller Thomas Melgaard, medejer og founder af Skagen Clothing.

Nyt samarbejde med Kristian Von Hornsleth

Skagen Clothing har nu annonceret et spændende samarbejde med den anerkendte kunstner Kristian Von Hornsleth, kendt for hans provokerende kunstprojekter. Samarbejdet, der forventes at blive afsløret i slutningen af januar 2024, markerer en ny æra for brandet og skal forstærke deres position som en autentisk skandinavisk modeoplevelse.

Fremtiden for Skagen Clothing

Nu, med base i Aarhus, sigter Thomas og Marcus mod at styrke Skagen Clothing som et førende nordisk brand og bringe den autentiske, skandinaviske følelse ud over Danmarks grænser. Med konstante innovationer, store begivenheder og et voksende sortiment af kvalitetsprodukter, fortsætter Skagen Clothing sin rejse som en inspirerende succes inden for nordisk mode.