Med over 100 millioner visninger på TikTok gik danske SUIT CLUB viralt: Nu åbner de deres første butik i København

Mandag den 4. marts åbner det populære brand, SUIT CLUB, deres helt nye butik i København ved Store Kongensgade 69. Med fokus på kundeoplevelser og unikke jakkesæt tilbyder de en ekstraordinær og personlig vejledning i deres københavnske butik.

Efter at have oplevet en kæmpe succes i Aarhus er grundlæggerne af SUIT CLUB, Frederik Grove og Kaan Alici, klar til at åbne deres butik nummer to i Danmark. Åbningen kommer som en naturlig del af en stor vækst de seneste par år.

– Vi ser København som et naturligt sted at åbne vores nye butik. Vi har kunder over hele Danmark, og mange af vores kunder ønsker et fysisk sted, hvor de kan prøve deres jakkesæt, før de træffer et endeligt valg. Vi er overbeviste om, at vores nye butik vil imødekomme den store efterspørgsel, vi har oplevet på det seneste, siger CCO og medstifter af SUIT CLUB, Frederik Grove.

Jakkesæt med fokus på den gode kvalitet, service og oplevelse

Det, der adskiller SUIT CLUB fra andre brands, er deres unikke service. Man går med andre ord ikke bare ind i en butik og går ud med et jakkesæt. Du booker en oplevelse, når du træder ind i SUIT CLUB og det har været med til at gøre virksomheden en succes på kort tid.

– Vores største fokus er, at kunden træder ind i et univers, der er specialdesignet til dem og deres store og små øjeblikke. At bruge SUIT CLUB skal både give en unik og personlig oplevelse samt kvalitetsdesign, der ikke går på kompromis med pengepungen, fortæller Frederik Grove.

Et hul i markedet

De to kammerater, der oprindelig er fra Aarhus, savnede et sted, hvor de kunne få kvalitets jakkesæt til færre penge. De indså, at de skulle betale flere tusinde kroner, hvis de ville have et jakkesæt, der var lidt ud over det sædvanlige.

Det skulle dog også vise sig, at de ikke var de eneste, der savnede en service, hvor man kunne få kvalitet, der ikke kostede en masse penge.

Gik viralt

Efter at have lagt en video på TikTok, der viste, hvordan man folder et silketørklæde, gik SUIT CLUB viralt. Videoen fik over 5 millioner likes - og over 1 million likes på Instagram.

– Selvom det er naturligt at ønske at få mere eksponering med de videoer, vi laver, var det ikke en forventning eller endda en plan at gå viralt. Men vi er utroligt glade for, at folk kan lide vores koncept. Vores jakkesæt er designet og produceret netop med henblik på, at jakkesættet igen skal blive et allemandseje, siger Frederik Grove.

Vil ekspandere globalt

Nu er planen at ekspandere endnu mere, langsomt men sikkert. I første omgang fokuserer vennerne på det nordiske marked.

– Vi ser Norge og Sverige som naturlige steder at ekspandere senere hen. Forhåbentlig kan vi åbne showrooms i Oslo og Stockholm i den nærmeste fremtid, afslutter Frederik.