Carina Bukkehave forfremmes til Regional General Manager for Norden hos Carglass

Carina Bukkehave bliver pr. 1. november 2024 forfremmet til stillingen som Regional General Manager for Norden. I denne nyoprettede rolle vil Carina have ansvaret for de fire nordiske lande – Danmark, Sverige, Norge og Finland – hvor hun vil lede arbejdet på tværs af regionen for at optimere samarbejdet og styrke Carglass’ markedsposition.

Carina Bukkehave har været en del af Carglass siden 2008, hvor hun startede som salgs- og marketingdirektør i Danmark. I 2011 blev hun forfremmet til General Manager, og under hendes ledelse er den danske afdeling vokset markant med en næsten firedobling af salget. Hendes evne til at skabe stærke resultater og opbygge et engageret team har været afgørende for virksomhedens succes i Danmark.

Med sin nye rolle som Regional General Manager vil Carina stå i spidsen for de nationale General Managers i de nordiske lande og sikre, at Carglass fortsat leverer enestående service til sine kunder samt skaber innovative løsninger på tværs af markederne.

"Vi er fire små lande, og sammen kan vi udrette så meget mere end hver for sig - jeg glæder mig til hvad vi i fællesskab kan opnå," udtaler Carina Bukkehave om motivationen bag det nye job.

Carina ser store muligheder i at styrke det nordiske samarbejde: "Det handler om at finde synergier og skabe en bedre service til vores kunder. Vi skal arbejde sammen og lære fra hinanden."

Hendes tilgang til den nye rolle vil fokusere på at bygge bro mellem kulturerne i de nordiske lande. "Jeg vil gerne forstå de andre landes kultur bedre og finde de bedste ting fra hvert land. Vi skal dele de bedste praksisser i Norden," forklarer Carina og tilføjer: "Det handler om vores medarbejdere og vores kunder. De to elementer er, hvor vi virkelig kan gøre en forskel."

Med udsyn mod fremtiden har Carina klare ambitioner for Carglass: "Jeg håber på, at vi kan fortsætte den vækstrejse, vi har startet, og skalere de ting, der fungerer godt i ét land, over til de andre."

Selvom hun vil have ansvaret for alle de nordiske lande, vil Carina fortsat have sin base i Danmark. "Jeg kommer til at rejse rundt mellem de fire lande, men min base vil stadig være i Danmark," afslutter hun.

I forbindelse med Carinas nye rolle, vil Mads Søgaard overtage stillingen som General Manager for Carglass Danmark. Mads har været en del af Belron-koncernen siden 2016 og har siden 2019 været Operations Director i Danmark. Han har spillet en central rolle i at optimere virksomhedens drift og sikre en solid platform for vækst.

Carina Bukkehave bor i København med sin familie og har gennem hele sin karriere i Carglass udmærket sig ved sit strategiske overblik og sin evne til at drive forretning på tværs af funktioner.