Carina Bukkehave

Carglass står stærkere end nogensinde før: Carina Bukkehave har været med til at gøre den ikoniske jingle kendt i Danmark, men har også været med til at transformere virksomheden

Carina havde kun været salgs- og marketingchef i tre år, da hun blev forfremmet til administrerende direktør for en af de ledende virksomheder inden for reparation og udskiftning af bilglas. Det har indtil videre været en 12 år lang rejse, hvor et øget samfundsmæssigt fokus på mangfoldighed har givet muligheder for betydelig vækst.

I det, der oprindeligt blev karakteriseret som en mandsdomineret branche, har Carina Bukkehave for nylig fejret sit 12-års jubilæum som administrerende direktør for Carglass. I løbet af den tid har Carglass oplevet en enorm succes, hvor antallet af værksteder er blevet mere end syvdoblet og alle kan synge med på Carglass' jingle.

Fokus på transformation og mangfoldighed

Da Carina startede som salgs- og marketingchef, indså hun hurtigt, at de var nødt til at øge bevidstheden blandt flere målgrupper. Det er nemlig ikke kun mænd, der får glasskader, så hun besluttede sig for at åbne op for en bredere målgruppe.

– Da jeg startede, markedsførte Carglass sig primært til målgruppen, der havde en særlig interesse for biler. Men der var lige så mange uden for denne målgruppe, der også havde brug for vores service. Derfor ændrede vi målgruppen til at være alle der har bil - uanset alder eller køn. Noget af det første, vi gjorde, var at indrykke annoncer i magasiner som bla. "Mor" - derefter var fokus på tv og radio, fortæller Carina.

Carglass enorme succes har været et bevis på, at fokus ikke blot skal ligge på kunderne, men i høj grad også på medarbejderne. Dette er ikke bare vigtigt, men har spillet en essentiel rolle, når det kommer til Carglass udvikling under Carina. I sin tid ved roret har hun været en drivende kraft bag virksomhedens store transformation med et nyt og stærkt fokus på mangfoldighed og en flad organisationskultur.

Inklusion og fleksibilitet har skabt succes

Da Carina kom til Carglass Danmark som administrerende direktør, så var fokus på at skabe en stærk kultur, hvor der var fokus på fleksibilitet og inklusion. Nøglen var at skabe en arbejdsplads, der kunne rumme mange forskellige behov for medarbejdere, men samtidig skabe den bedste service for kunderne.

– Jeg synes, det er vigtigt og måske endda afgørende at afspejle det samfund, man lever i. Det er en af de værdier jeg har taget med mig, da jeg blev direktør hos Carglass. Vi har fokus på det hele menneske, og det er noget vi kan mærke gennemsyrer hele organisationen. Det gør mig meget stolt, når jeg kan se at vi har formået at fastholde, udvikle og dygtiggøre mange af de medarbejdere, der var en del af Carglass, da jeg startede i rollen som direktør, siger Carina.

Syvdoblet antallet af værksteder

Under Carinas ledelse har Carglass oplevet en bemærkelsesværdig vækst og succes med en syvdobling af antallet af værksteder i hele Danmark.

– I løbet af mine 12 år som CEO har jeg haft fornøjelsen af at se Carglass vokse og udvikle sig til en stærkere og mere bæredygtig organisation. Vi er ganske enkelt blevet en af de første, man tænker på, når man har en stenslagsskade eller skal have bilruden skiftet. Vi arbejder kontinuerligt med at forbedre vores kunderejse og udforsker nye muligheder for vækst og innovation, slutter Carina.