34-årige Sander Janca-Jensen står bag Flatpay, der af mange spås som den næste danske Unicorn: Vi har rejst over 150 millioner kroner, men det vigtigste aktiv er vores kultur og sammenhold

Det er bestemt ikke hverdag, når en dansk virksomhed på blot to år har formået at revolutionere en til tider konserativ betalingsbranche. Det er dog tilfældet med Flatpay, som med en enkel, billig, gennemsigtig og samlet betalingsløsning har overhalet konkurrenterne indenom - og dette med Sander Janca-Jensen som CEO og Co-Founder.

I dag er Flatpay i lande som Finland, Tyskland og naturligvis Danmark. Fokus har altid været på de små og mellemstore virksomheder, som ikke altid har de bedste forudsætninger og vilkår, når det kommer til at få de bedste løsninger, der kan hjælpe deres økonomi.

Det er grundtanken bag Flatpay, hvor Sander som direktør og co-founder har været en af de drivende kræfter bag den hidsige vækstrejse. Flatpay ser ind i et 2024, hvor der allerede nu forventes at blive gennemført transaktioner for 22 milliarder kroner - samt at man runder 18000 kunder i udgangen af 2024. Men hvem er manden bag denne lynvækst i Flatpay egentlig?

Fra telefonsælger til ansvar for 100 medarbejdere

Sander flyttede fra Slagelse til København, da han skulle til at begynde at studere på CBS. Ved et tilfælde blev han telefonsælger hos Berlingske, da en af hans studievenner skulle bruge nogle studentermedhjælpere.

- Når jeg tænker tilbage, så har jeg jo altid været lidt af en købmand, men det er vitterligt en tilfældighed, at jeg nærmest snublede ind til at arbejde med salg. Heldigvis fandt jeg hurtigt ud af at jeg var dygtig til arbejdet, men også at det er virkelig sjovt, fortæller Sander.

Fem år efter og med en god portion ledererfaring stod Sander som 25-årig og havde et ansvar for 100 medarbejdere.

Fokus på de tætte relationer

Det næste springbræt i Sanders karriere blev Verisure, hvor mange af hans medarbejdere fra Berlingske også besluttede at tage med. Her blev Sander hurtigt gjort til vicedirektør, hvor han havde et ansvar for næsten 500 sælgere. Samtidig voksede Verisure under Sanders ledelse, så virksomheden havde en værdi på fem milliarder kroner. På trods af den store succes, så trak ambitionen om at starte sit eget.

- Mange af de tætteste venskaber har jeg fået gennem mit arbejdsliv. Jeg har aldrig set medarbejdere som medarbejdere, men tværtimod som kollegaer. Og netop derfor blev jeg nødt til at starte min egen virksomhed, da jeg kunne se at jeg kunne gøre tingene på min egen måde, hvor jeg ikke er påvirket af andres agendaer, fortæller Sander.

Flatpays succes skyldes talent, sammenhold og gennemsigtighed

Sanders dedikation til tætte relationer og en inkluderende arbejdskultur har været afgørende for Flatpays succes. Fra hans tidlige dage hos Berlingske, til rollen som vicedirektør hos Verisure, har Sander altid prioriteret sammenhold og gennemsigtighed.

- Jeg er stolt over Flatpay, da jeg synes vi er et levende bevis på, hvordan talent, sammenhold og åbenhed kan drive en virksomhed mod succes. Samtidig er branchen stadigvæk præget af at være meget uigennemsigtig med en masse skjulte gebyrer, hvor vi glæder os til at løfte sløret for en række produkter, der kan hjælpe en masse virksomheder, fortæller Sander.

Med Sander Janca-Jensen ved roret er fremtiden lys for Flatpay, der fortsætter med at udfordre status quo og levere innovative løsninger til små og mellemstore virksomheder verden over.