ROCKWOOL lancerer ’det nye sorte’ inden for brandisolering

ROCKWOOL lancerer ’det nye sorte’ inden for brandisolering

Findes der flot brandisolering? Hvis man spørger ROCKWOOL, er svaret ja. Stenuldsproducenten har netop lanceret en ny version af sin CONLIT brandisolering, der har gennemgået en æstetisk forvandling. "Det er det nye sorte inden for brandisolering", siger produktchefen, der har haft danske arkitekter i tankerne under forvandlingen.

Når man siger lækkert design og æstetik, er brandisolering til ventilationskanaler nok ikke det første, mange kommer i tanke om. Men det vil ROCKWOOL nu lave om på. Deres velkendte brandisolering, CONLIT, bliver nu lanceret i en forbedret version, hvor det æstetiske udtryk har fået et ekstra løft. Det nye sortiment af CONLIT brandisolering har en sort belægning og en ny form for tape, der gør, at ventilationskanalerne blender ind i loftet, og giver et mere diskret udtryk.

"Mange arkitekter mener, at ventilationskanaler kan forstyrre helhedsindtrykket i en bygning - og den udfordring vil vi gerne løse. Brandsikring af ventilationskanaler er vigtigt, og derfor kan man ikke undvære dem. Men man kan re-designe udtrykket, så brandsikringen naturligt blender ind i resten af bygningens udtryk. Og det er det, vi har gjort med den nye version af CONLIT, der nu fås i en sort, mat farve med en sort alu-tape, så samlingerne bliver usynlige og installationen får et ensartet udtryk - og det må da siges at være 'det nye sorte' inden for brandisolering", siger Lillian Andersen, produktchef hos ROCKWOOL Nordics, og tilføjer:

"På den måde vil vi gerne imødekomme arkitekternes æstetiske sans ved at tilbyde dem en ny løsning til brandsikring, som med sin sorte finish ikke vælter det øvrige æstetiske udtryk i bygningen".

Komplet system til effektiv montage

Ud over det optimerede design er der også sket en række andre forbedringer af brandløsningen. CONLIT kommer nu i et komplet produktsortiment i flere brandklasser og med en ny overlapning, som bidrager til en mere effektiv byggeproces:

"For at give montørerne den bedst mulige løsning til brandsikring af ventilationskanaler, har vi udvidet CONLIT sortimentet til et komplet system, så det er lettere for montøren at sikre montering, kvalitet og udtryk på tværs af produkter. Desuden har vi udviklet en ny, smart overlapning i enden af rullerne, som både giver et flot slutresultat, men som også bidrager til en lettere og hurtigere montering på trods af sparsom plads", siger Lillian Andersen.

Det nye CONLIT produktsortiment lever op til brandklasserne EI30/E60, EI60, EI90 og EI120. Desuden er vægten på det nye CONLIT sortiment reduceret, så det opfylder de gældende krav pr. 1. januar 2018.