Nyt terrassesystem fra ROCKWOOL effektiviserer byggeriet og skåner tagdækkeren

Nyt terrassesystem fra ROCKWOOL effektiviserer byggeriet og skåner tagdækkeren

Nem og hurtig udlægning, robust belastningsevne og høj brandsikkerhed. Det er kerneegenskaberne i et nyt terrassesystem fra ROCKWOOL, som er baseret på en tre-i-en- løsning til isolering af tag. Systemet hedder TOPROCK Terrace System og lanceres nu til det nordiske byggemarked.

Et velisoleret tag er én af de mest effektive måder at reducere en bygnings energiomkostninger på. Samtidig vælger flere og flere boligejere at etablere tagterrasser for at skabe ekstra kvadratmetre i boligen. Med et nyt terrassesystem fra ROCKWOOL kan tagdækkere i hele Norden nu nedsætte bygningers energiforbrug hurtigt, nemt og sikkert.

Med denne lancering bliver ROCKWOOL den første leverandør af et komplet system af mineraluldsisolering til tagterrasser, der kan tåle persontrafik eller permanente belastninger som møbler eller plantekasser. Som bonus sikrer stenulden lydisolering, så man fra boligen ikke hører trinene på terrassen.

Effektiviserer arbejdet, reducerer tunge løft og minimerer spild

Det nye terrassesystem, TOPROCK Terrace System, er en omkostningseffektiv løsning til isolering af tagflader. Systemet er en videreudvikling på den eksisterende løsning til tagisolering, TOPROCK CFT, som gør det enkelt at bygge energieffektive tage, hvor faldet skabes ved hjælp af isoleringen.

"Med TOPROCK Terrace System kan vi præsentere en enkel isoleringsløsning, som letter arbejdet på byggepladsen og reducerer tunge løft. Det nye system består af tre dele: kileskårede lameller, en underlagslamel og en trykfordelende topplade, som hurtigt og nemt kan placeres på en tagflade. Det sparer tid i installationen og effektiviserer arbejdsprocessen. Systemet er ligetil uden meget forarbejde, og det sparer tid og besvær på pladsen", fortæller Hans Henrik Ter-Borch, chef for produktudvikling hos ROCKWOOL Nordics.

Systemet leveres samlet på en genanvendelig miljøpalle, der indeholder komplet tilpassede mængder, så spild minimeres og udlægningen effektiviseres. Miljøpallen er bygget af isolering, så det eneste der er tilbage efter installationen, er et genanvendeligt beskyttelsesfolie. Desuden er systemet uorganisk, og det betyder en holdbar og bæredygtig løsning til byggeriet.

Brandsikkerhed er afgørende på tag

TOPROCK Terrace System er lavet af brandsikker stenuldsisolering, som sikrer en høj brandsikkerhed på bygningens tag fra begyndelsen af byggeriet:

"Brandsikkerhed i tagkonstruktioner kan have afgørende betydning for, hvor hurtigt en brand udvikler og spreder sig. TOPROCK Terrace System er lavet af brandsikker isolering og i tilfælde af brand vil stenulden forsinke spredningen af branden og samtidig beskytte den bærende konstruktion i bygningen. Det betyder, at beboerne får længere tid til at komme ud i sikkerhed, og de materielle skader på bygningen begrænses", siger Hans Henrik Ter-Borch.

På grund af stenuldens brandegenskaber behøver tagterrassen ikke blive pakket ind i andre materialer efterfølgende, hvilket også bidrager til en effektivisering af arbejdsprocessen både ved renovering og nybyggeri.

Fakta om ROCKWOOL TOPROCK Terrace System

• Nyt, innovativt system til opbygning af tagterrasser.
  • Princippet bag systemet er en videreudvikling af TOPROCK CTF-tagisoleringsløsningen. Det unikke ved TOPROCK Terrace System er, at systemet har få elementer, der dækker alle konstruktionsopbygninger til tagterrasser.
  • Reducerer tunge løft og effektiviserer arbejdet for tagdækkeren.
  • Leveres samlet på en genanvendelig miljøpalle. Miljøpallen er bygget af isolering og efterlader derfor minimalt restaffald. Alt, der er tilbage efter installation, er en genanvendelig beskyttelsesfolie.
  • Miljøvenligt produkt, som opfylder de nordiske miljøkrav.
  • Giver indbygget lydisolering, så trin på terrassen ikke høres inde i boligen.
  • Se en video om det nye terrassesystem her.

Hos ROCKWOOL koncernen lægger vi stor vægt på at berige tilværelsen for alle, der oplever vores løsninger. Vores ekspertise danner et solidt grundlag for at håndtere mange af de største udviklinger, man i dag ser inden for bæredygtighed og udvikling. Det gælder blandt andet energiforbrug, støjforurening, brandsikkerhed, vandmangel og oversvømmelser.

Med over 10.000 engagerede kolleger i 38 lande er vi verdens førende leverandør af stenuldsløsninger, herunder bygningsisolering, akustiske lofter, udvendige beklædningssystemer, løsninger til plantedyrkning, tekniske fibre til industriel brug samt isolering til procesindustri, marine og offshore.