Nina Dencker Nielsen ny Business Director hos ROCKWOOL i Danmark

Nina Dencker Nielsen ny Business Director hos ROCKWOOL i Danmark

Nina Dencker Nielsen kommer til ROCKWOOL med en solid kommerciel track record og en stærk baggrund inden for salg, marketing og forretningsudvikling fra både byggebranchen og energiområdet. Erfaringen har hun blandt andet opbygget i virksomheder som MT Højgaard, Dong Energy og senest Materieludlejningsfirmaet GSV.

"ROCKWOOL er i en rivende positiv udvikling, hvor efterspørgslen på vores brandsikre stenuldsløsninger stiger hos kvalitets- og sikkerhedsbevidste kunder. Nina har den helt rette profil med en kombination af et stærkt kommerciel kompas og samtidig erfaring fra energiområdet, som spiller godt ind i vores mantra om, at business og bæredygtighed er to sider af samme sag," siger administrerende direktør for ROCKWOOL Nordics, Rory Moss, som selv kom til Norden i oktober 2017 fra ROCKWOOL UK.

Rory Moss henviser til, at Nina Dencker Nielsen træder ind i virksomheden i en periode, hvor ROCKWOOL udbygger sin digitale tilstedeværelse, og gerne vil have kunderne med ombord på denne rejse.

Selv begrunder Nina Dencker Nielsen skiftet til ROCKWOOL med, at hun længe har fulgt virksomhedens succes med både forretningen og bæredygtighedsagendaen.

"ROCKWOOL er en spændende og dynamisk virksomhed med en stærk kompetencebase og ambitiøse vækstplaner. Det er meget motiverende at være del af en værdibaseret virksomhed, der gennem kvalitetsprodukter meningsfuldt tager fat i nogle af de største globale udfordringer, og som er med til forbedre vores kunders livskvalitet. Jeg ser meget frem til at bidrage til udviklingen i ROCKWOOL Nordics, sammen med et dedikeret team," siger Nina Dencker Nielsen.

Nina Dencker Nielsen er uddannet Cand.Merc-Jur. fra CBS, og har en efteruddannelse i Disruptive Strategies fra Harvard University.