Rittal styrker sit kundeløfte med nyt globalt distributionscenter.

Rittal styrker sit kundeløfte med nyt globalt distributionscenter.

I marts implementerede Rittal sit nye globale distributionscenter – en investering på 40 millioner Euro, der skal styrke løftet om, at Rittal er ”Hurtigere – bedre – overalt”. Med distributionscentret er målet at sikre levering indenfor 24 eller 48 timer.

– Næsten hver region i Europa, hvor vi er etablerede, kan nås fra dette lager indenfor 24 timer. Det er en leveringstid, vi ved er efterspurgt af vores kunder. Konceptet er tiltænkt at skulle udvides til andre regioner inden for de nærmeste år, understreger Per Magnusson, produktchef for indkapslinger hos Rittal.

Rittal producerer og markedsfører blandt andet skabe og racks til industri- og IT-virksomheder. Det nye distributionscenter håndterer effektivt virksomhedens sortiment af større skabe og mindre komponenter til eksempelvis klimastyring. Anlægget omfatter et højlager med plads til 21.500 paller samt et automatiseret system til opbevaringskasser med 25.000 pladser. Højlageret har været i drift siden november 2014, mens resten forventes at stå klar i marts 2015.

Det nye globale distributionscenter er bygget i Haiger i Tyskland, og komplimenterer Rittals logistikkæde, der omfatter 90 lagerpladser i verden. Løftet om 24/48 leveringstid er baseret på virksomhedens produktkatalog samt det sortiment, de lokale centre har på lager til deres specifikke markeder.

Emner

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S

Delta Park 37