Effektiv potentialudligning til elskabe

Effektiv potentialudligning til elskabe

For at understøtte potentialudligningen ved installation af elskabe har Rittal udviklet en effektiv løsning til skabssystemet TS8. I stedet for at skulle tænke på ekstra jording, bliver sidepaneler, skabstag, bagplade og bundplader automatisk tilsluttet den ledende skabsramme når eltavlen monteres. Dermed behøver komponenterne ikke særskilt jording.

– Ved elektriske fejl er det vigtigt, at en indkapsling er beskyttet mod elektrisk stød og funktionsproblemer. Det forudsætter, at ledende metaldele potentialudlignes ved at tilslutte dem til et samlet punkt.

Spar tid og materiale
Løsningen med at tilslutte metalkomponenter til jord er tidsbesparende og omkostningseffektivt. Det eliminerer risikoen for at en jordingsrem glemmes under samling og dermed mindsker sikkerheden.

For at opnå tiltstrækkelig jording kræves fastsættelse af op til syv jordingsremme per skab. Skal skabet siden flyttes eller skiftes, skal disse fjernes og genmonteres hver gang. Denne proces er nu sparet.

Skaber kontakt
Løsningen Rittal har udviklet består af specielle kloer eller hængsler, som skaber kontakt til den ikke-ledende yderbelægning på panelerne under montage. Dette betyder, at alle flade paneler bliver elektrisk forbundet til skabsrammen. I de fleste tilfælde er der derfor kun nødvendigt at sikre jording til den bevægelige skabsdør. Kontaktmodstanden mellem paneler og skabsramme er mindre end 0,1 Ω, hvilket er den påkrævede standard i DIN EN 62208 for indkapslinger.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S

Delta Park 37