Ny mand i chefstolen hos RN Danmark

Ny mand i chefstolen hos RN Danmark

RN Danmark får fra 1. januar 2024 ny landechef. Nuværende Country Manager Mikkel Sort stopper for at forfølge en karriere udenfor bilbranchen. Ny chef for RN Danmark bliver Anders Andersson, der er rekrutteret internt og indtil nu har haft positionen som Salgsdirektør.

Det har været fuld fart på, siden Renault og Dacia i Danmark for godt halvandet år siden, gik fra at være et datterselskab under Renault SAS til at blive selvstændig importør - ejet 50/50 af Hedin Caetano under navnet RN Danmark.

En af de helt store opgaver siden april 2022 har været at omstrukturere og skabe et nyt netværk af autoriserede Renault og Dacia forhandlere. Dette er nu på plads og vil være aktivt fra 1. maj. Men også etablering og stabilisering af IT-systemer efter båndene til Renault blev kappet, har været en essentiel opgave, der er blevet løst. Og sidst men ikke mindst er der etableret en ny intern organisation med endnu stærkere fokus på salg. Det er således en tilfreds Country Manager, der 1. januar overlader roret til en ny.

”Det har været en hektisk og udfordrende tid for os alle, og jeg meget stolt af, hvad vi har opnået efter overgangen til privat importør. Vores ejere har besluttet at give stafetten videre til Anders Andersson, som vil overtage roret fra 1. januar. Det er en beslutning jeg meget glad for, fordi RN Danmark dermed kan fortsætte arbejdet med at drive Renault og Dacia fremad med stærkt fokus på salg og eftermarkede”, siger Mikkel Sort, der som sagt afløses af Anders Andersson.

Anders Andersson har en lang solid erfaring fra autobranchen – blandt andet som direktør i ALD Carmarket, Marketingdirektør i Citröen Danmark og salgschef hos K.W. Bruun Bilimport.