​Attraktiv pris på Renault Arkana

​Attraktiv pris på Renault Arkana

Den nye Renault Arkana, der kommer til Danmark til sommer, begynder ved 278.990 kr. for en meget veludstyret version.

Renault Arkana - den velformede SUV Coupé - kommer til Danmark i løbet af juni måned. Priserne er netop blevet bekræftet og begynder ved lige under 279.000 kroner for en veludstyret version med 140 hk turbo benzinmotor. Arkana kan også fås som E-TECH - altså med hybridteknologi og 145 hk med EDC gearkasse. Her begynder priserne ved 290.990 kr.

Zen versionen er som standard udstyret med fuld LED lygter, P- sensor for og bag, Easylink multimediesystem med 7 tommer skærm, Apple Carplay og Android auto og 17 tommer alufælge. Går man op i Intense-versionen får man blandt andet 10,2 digital førerskærm og spejling af navigation, 9,3 tommer multimedieskærm, fuld LED for og baglys, bakkamera, trådløs mobil opladning og 18 tommer fælge

Det vil også være muligt at bestille bilen i R.S. trim. Det vil sige i sportsoutfit. Denne mulighed eksisterer udelukkende for hybridversionen. I R.S line får man yderligere sorte læder/alcantarsæder med røde syninger, RS line sportssæder, RS line interiør og RS line skørter for og bag. Prisen for RS Line versionen er 331.990 kr.

Den nye Renault Arkana er otte centimeter længere end Renault Kadjar og tre centimeter bredere. Også indenfor er det bedre rummelighed med 41 liter mere bagageplads i bagagerummet.

Men den er ikke blot større end Kadjar – den har også et markant andet design – et design, der ellers kun har været forbeholdt premium-mærker.

Arkana har de maksimale fem stjerner fra EuroNCAP, og er udstyret med den seneste generation af aktive sikkerhedssystemer. Blandt andet er den udstyret med ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), motorvejs- og trafikassistent, skiltegenkendelse, blind spot warning og lane keeping assist.

Derudover er den også udstyret med Active Emergency Braking, der kan bremse for cyklister og gående, hvis føreren ikke når at reagere. For at hjælpe føreren er der også 360 graders kamera, 100 % LED forlys og rear view mirror.

Priser:

E-TECH 145 Zen 290.990 kr.

TCe 140 EDC Zen 278.990 kr.

E-TECH 145 Intens 309.990 kr.

TCe 140 EDC Intens 297.990 kr.

E-TECH 145 R.S. Line 331.990 kr.

Privatleasing:

36 måneder - 15.000 km om året

Udbetaling: 9995 kr.

Ydelse pr måned:

Arkana TCe 140 Intens: 3.995 kr.

Arkana E-TECH Intens: 4.195 kr.

Arkana E-TECH R.S. Line: 4395 kr.

Zen: Standardudstyr:

• AEBS Nødbremsesystem
  • Lane keeping assist
  • Fartpilot/fartbegrænser
  • Full LED-forlygter
  • Aut. Tænding af kørelys
  • Aut. Tænding af vinduesvisker
  • P-Sensor for og bag
  • 7” Easy Link multimediesystem med Apple carplay og Android Auto
  • 7” førerdisplay (HEV), 4,2” førerdisplay (ICE)
  • 17” alufælge
  • Foldbart bagsæde 1/3-2/3
  • Intens (Zen+):
  • Multi-Sense (valg af køreprogrammer)
  • 10,2” digitale fører skærm med spejling af navigation
  • 9,3” Easy Link multimedieskærm
  • Midterkonsol med armlæn
  • Full LED-for og baglygter med C-shape
  • Aut. Op-/nedblænding
  • P-sensor for og bag
  • Bakkamera
  • 18” alufælge
  • R.S. Line (Intens+):
  • Sort R.S. Line sportssæder læder/alcantarasæder med røde sygninger
  • R.S Line interiør
  • R.S. Line skørter foran og bagpå
  • 18” alufælge ”Silverstone”
  • Emner

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.