Som tidligere versioner sætter ny CLIO nye standarder. Denne gang er sikkerheden helt i top

5 EURO NCAP-stjerner til den nye Renault CLIO

Femte generation af den ikoniske Clio, som introduceres til september i Danmark, er allerede blandt de mest sikre biler som Euro NCAP nogensinde har testet. Den er i øvrigt den 22. Renault, der opnår de eftertragtede stjerner og det er især den forstærkede passive sikkerhed indbygget i konstruktionen, der har udløst stjernerne. Derudover bryster CLIO V sig af den mest moderne teknik i bilklassen indenfor hjælpefunktioner, der gør kørslen lettere.

CLIO V er baseret på den udbredte modular platform CMF-B og hele konstruktionen af bilen omkring er målrettet mod køreglæde, komfort og sikkerhed. Nye standarder indenfor sædefleksibilitet kaldet Fix4sure giver maximal brugervenlighed og er samtidig en intelligent teknik, der skaber høj sikkerhed i alle tænkelige situationer.

Udover stor fokus på at være den mest sikre bil i klassen sætter CLIO V også nye standarder for standardudstyr. Det er værd at bemærke 6 air-bags, ABS med topmoderne nødbremse, kamera og radar, fart-pilot, sele-alarm på alle sæder og nødkald via bilens infosystem. Dertil ses tydeligt de nye LED lygter samt en række moderne lysfunktioner.

Takket være Clio´s elektroniske design er det blevet muligt at introducere en aktiv nødbremse med fodgænger/cyklist genkendelse, der giver 11 ud af 12 point i EURO NCAP´s AEB-rating. Og hvis dette ikke er nok, vil vi snart introducere yderligere køreassistent programmer, der gør CLIO til den mest selvkørende bil i klassen. Et stort skridt mod den selvkørende teknologi vi forventer bliver udbredt de kommende år.

CLIO V er med andre ord en ny bil med det højeste sikkerhedsniveau i hele bilklassen. Renault viser samtidig hvordan udvikling og ny teknologi skaber nye standarder og den innovation som Renault er kendt for. Med CLIO V åbner en ny æra i hele Group Renault´s produkt strategi og vi tør godt udråbe den nye CLIO som den mest sikre og mest solgte franske bil i hele verden.

CLIO V introduceres I Danmark til september 2019.

Mere information

Pressechef Søren Ignaz, +45 24643941 eller email soren.ignaz@renault.com

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.

More Information:  www.media.renault.com - www.group.renault.com Twitter : @Groupe_Renault