Foto fra tidligere netværksmøde i Business Rebild regi

Rebild Kommune satser på e-handelsvirksomheder via nyetableret erhvervsnetværk!

Rebild Kommune og det lokale erhvervskontor, Business Rebild, har i dag lanceret et nyt virksomhedsnetværk for lokale og regionale e-handelsvirksomhede. Et netværk, som går under navnet e-Hub Rebild.

Netværket har til formål at understøtte e-handelsvirksomheder, så de får optimale muligheder for at drive og udvikle deres virksomhed. Det omhandler både sparring og samarbejde, adgang til medarbejdere, kompetencer og opkvalificering, nem adgang til lokaler, bygninger og erhvervsjord, samt let adgang til erhvervsfremmesystemet og generel forretningsudvikling.

- "I Rebild Kommune har vi de seneste år oplevet en stor interesse fra e-handelsvirksomheder, som ønsker at etablere sig i kommune, samtidig med at de e-handelsvirksomheder, der allerede er etableret i Rebild, har oplevet kraftig vækst. Denne vækst var hos mange til stede allerede før Corona-krisen ramte, men det seneste år er salget online eksploderet – og den udvikling vil vi gerne understøtte via bl.a. dette netværk" fortæller Jacob Werner Sand Nielsen, erhvervsrådgiver hos Business Rebild, der også er tovholder for det nye e-Hub Rebild.

Attraktiv placering styrker behovet for et fælles netværk

Rebild Kommune har de seneste par år positioneret sig som en attraktiv placering for e-handelsvirksomheder, hvoraf der har været fokus på en god logistiske placering, lokaler designet direkte til e-handelsvirksomheder, lokale sparringspartnere og adgang til ekspertise indenfor området. I 2020 og 2021 har kommunen solgt mere end 200.000m2 erhvervsjord, hvoraf flere af de kommende virksomheder, såsom Luksusbaby og Smartcykler.dk, arbejder med e-handel.

Èn af deltageren i det nyetableret netværk, virksomheden Globaltools.dk, som sælger værktøj online til hele Skandinavien, ser et stort behov for at e-handelsvirksomheder netværker, da det er med til at styrke den enkelte virksomheds konkurrenceevne.

- "Netværk er helt centralt for udviklingen af vores virksomhed. Vi deltager i e-Hub Rebild, fordi samarbejde giver resultater. Der er en stor fordele i at have kendskab og et godt forhold til andre aktører i vores branche, og i at have et trygt forum til at diskutere fragtaftaler, kundeservice, medarbejderforhold og andre relevante aspekter, der omhandler det at drive en e-handelsvirksomhed" fortæller Stefan Berg, ejer af Globaltools.dk.

Fakta om e-Hub Rebild

Medlemskab af e-Hub Rebild er gratis for virksomheden. Som medlem får virksomheden afgang til et af de to netværksgrupper, e-Hub Rebild eller e-Hub Rebild+, hvor fordeling i de to netværk er baseret på virksomhedens størrelse. Virksomhederne har dermed mulighed for at benytte alle netværkets aktiviteter og tilbud.

Se den nye landingsside for e-Hub Rebild her: www.ehubrebild.dk

---------------------

Jane Bejlegaard Lindberg

Erhvervs- og turistchef Erhvervs og turisme 50825593

Rebild Kommune er karakteriseret ved stærke og levende by- og landsbysamfund med kulturel mangfoldighed og et aktivt foreningsliv. Der er blandt borgerne en stor lyst og vilje til at engagere sig i forskellige fritidsaktiviteter og til at benytte kultur- og idrætstilbud Her er særdeles gode handelsmuligheder med et bredt udbud af specialbutikker. Det kuperede terræn, unik natur og Danmarks største sammenhængende skov, Rold Skov, gør området til et valfartsted for outdoor sportsturisme og der afholdes årligt mere end 30 outdoor sportsevents på tværs af kommunen.