Kongelig sommerballet kommer til Rebild den 9. juni (foto: Anne-Mette Welling)

Eksklusiv balletforestilling i Rebild

Den Kongelige Ballets sommerturné kommer til Rebild Bakker onsdag den 9. juni kl. 19. Med Opera i Rebild, Rebildfesten og nu også Den Kongelige sommerballet danner Rebild National Park endnu en gang rammen om et fantastisk kulturevent for både lokale og turister.

Tredje gang må være lykkens gang, når den Kongelige sommerballet igen annoncerer sin ankomst til Rebild. De to foregående år har balletten også været programsat, men henholdsvis regnvejr og Covid-19 satte en stopper for festlighederne den gang.

Det bliver der – forhåbentlig - lavet om på nu. Det Kongelige Teater vil i samarbejde med RebildPorten i hvert fald gøre sit til at eventen løber af stablen under sikre forhold.

En fantastisk oplevelse for både store og små

I år er selve scenen placeret syd for den store p-plads foran RebildPorten. Nærmere bestemt på det store græsareal, hvor også Opera i Rebild afholdes til august. Omkranset af de store gamle bøgetræer er der lagt op til både en fantastisk natur – og kulturoplevelse for både store og små.

’Vi er meget glade for at kunne invitere til Kgl. ballet i Rebild Bakker, og håber at vi med dette gratis arrangement kan give både borgere og turister et kulturelt lyspunkt i en anderledes tid’, siger formand for Rebild Kommunes Kultur- og Fritidsudvalg Gert Fischer.

Leon Sebbelin , Borgmester i Rebild kommune supplerer: ’Det er glædeligt, når en stor kulturinstitution som det Kgl. Teater også kan se muligheder i at bruge vores fantastiske natur som ramme for en forestilling i det fri og vi ser frem til en smuk oplevelse.’

RebildPorten opfordrer desuden alle publikummer om at støtte de lokale restauranter, og det er bl.a. muligt at forudbestille lækre madkurve fra enten Rold Storkro eller Rebildhus, som kan nydes før eller under balletten.

Husk billetbestilling

Hvor der tidligere år har været fri adgang til arrangementerne er der i år KUN adgang med gyldig billet og gyldigt coronapas. På grund af de nuværende restriktioner er der også kun et begrænset antal gratis billetter – op til 460 stk. til hvert arrangement. Billetreservation starter den 24. maj kl.10 på kglteater.dk. Det er muligt at bestille max 4 billetter per person.

Ved hvert arrangement er der opstillet stole eller sæder med afstand. Pladserne er unummererede. Dørene åbnes 1 ½ time før arrangementets start.

I år byder programmet til Kongelig sommerballet på uddrag fra klassiske balletter som sort svane pas de deux fra Svanesøenog flere uddrag fra Napoli. Publikum får også mulighed for at opleve uddrag fra nyere forestillinger som f.eks. Angel pas de deux fra Mahlers 3. symfoni, som spiller for første gang på Det Kongelige Teater i aften, og Frank Sinatras ikoniske hit That’s Life fra forestillingen Come Fly Away, som kan opleves på Gamle Scene til september.

---------------------

Rebild Kommune er karakteriseret ved stærke og levende by- og landsbysamfund med kulturel mangfoldighed og et aktivt foreningsliv. Der er blandt borgerne en stor lyst og vilje til at engagere sig i forskellige fritidsaktiviteter og til at benytte kultur- og idrætstilbud Her er særdeles gode handelsmuligheder med et bredt udbud af specialbutikker. Det kuperede terræn, unik natur og Danmarks største sammenhængende skov, Rold Skov, gør området til et valfartsted for outdoor sportsturisme og der afholdes årligt mere end 30 outdoor sportsevents på tværs af kommunen.