Savner du varme fødder? Vælg væg til væg-tæpper

Væg til væg-tæpper giver varme fødder

Varme, hygge og lune fødder. Sådan beskrives følelsen af at have fået et nyt væg til væg-tæppe i hjemmet. Og der er endnu flere fordele. Mange af dem får du beskrevet her. Læs videre, hvis du er i tvivl, om du skal have væg til væg-tæppe i dit hjem.

Meget mere end bare en 70’er trend

Væg til væg-tæpper blev hurtigt meget populære i 1970’erne og bliver derfor ofte forbundet med en lidt forældet indretningsstil. Men trenden har fået nyt liv. Tæpper kan nemlig sagtens bidrage til en moderne indretning i dit hjem, så du for eksempel bibeholder en stil med rene linjer samtidig med at skabe lidt hygge. Og udover det er der mange andre fordele ved at vælge gulvtæpper:

• Der findes et hav af mønstre, strukturer, farver og materialer – på den måde kan du vælge det tæppe, der passer præcis til dit hjem.
  • Det kan virke lydabsorberende, hvilket kan være en fordel i rum med højt til loftet.
  • Det skaber hygge og varme – både for dine fødder, men også for stemningen i hjemmet.

Så prøv at slippe fordommene om væg til væg-tæpper, og udforsk muligheden for at gøre det til en del af din stil.

Gør noget godt for miljøet

Hvem skulle tro det, men du kan faktisk gøre noget godt for miljøet, når du vælger at gøre væg til væg-tæpper til en del af din bolig. Det gør du ved at få lavet tæpper af genbrugsmaterialer, så der ikke skal udvindes nye materialer til tæppet. Du kan også undersøge producenten af tæppet, så du er sikker på, at energien til produktionen kommer fra marine vandkraft, hvilket også er mere bæredygtigt. På den måde bevarer du din gode samvittighed, samtidig med at du tilføjer et element af varme og hygge til dit hjem.

Gulvtæpper af god kvalitet

Hvis du er blevet lun på tanken om at få væg til væg-tæpper i et eller flere af dine rum, så kan Farve X-perten hjælpe dig med at tage det næste skridt. De sørger for at forklare om mulighederne inden for gulvtæpper og imødekommer dine behov, så tæppet afspejler din personlighed og dine indretningspræferencer. Derudover har de et stort fokus på høj kvalitet og går ikke på kompromis med dette.