Island byder på en exceptionel natur, som du ikke finder andre steder på planeten

Top 5 seværdigheder på Island

Island bliver måske nemt overset, når danskerne skal ud at rejse, men det er en stor fejl. Island tilbyder nemlig nogle af de smukkeste naturoplevelser, som garanteret vil slå benene væk under enhver. Rejs til Island og oplev natur, som du aldrig har set den før.

Den blå lagune

Et fænomen, som de fleste nok har hørt om, er de geotermiske opvarmede kilder, hvor vandet er perfekt til en spa dag. Energien fra jordens indre opvarmer kilderne til den perfekte temperatur, og det vil føles som at sidde i en opvarmet pool. Her er der også mulighed for yderligere luksus, da der kan tilkøbes ansigtsmasker, massage, sauna og drinks, så turen til den blå lagune vil man ikke gå glip af. Lagunen er en af favoritseværdighederne for turister at besøge, da der ikke findes andre steder i verden, som tilbyder samme oplevelse, med det helt sorte sand fra klipperne og det helt turkisblå vand. Den blå lagune ligger tæt på Reykjavik, så det er endda nemt at komme til og fra hovedstaden.

Nordlyset

Endnu engang tilbyder Islands natur en helt særlig og sjælden oplevelse. Det er nemlig muligt, hvis man er heldig, at nordlyset viser sig på Island. Naturfænomenet, der kan opleves mellem september og april, har betaget mennesker i mange år, og mange rejser årligt ud for at se lyset danse på himlen. De bedste omstændigheder for at opleve nordlyset finder man, ved at køre udenfor byen, et godt stykke udenfor Reykjavik, hvor byens lys ikke blander sig med nordlyset. Lysshowet starter stille og roligt tidligt på aftenen, men udvikler sig i løbet af natten, hvor det rigtigt vil danse hen over nattehimlen.

Hvalsafari

Der er stor mulighed for at tage på hvalsafari, og det er endnu en af de populære seværdigheder på Island. Det skyldes, at der findes utroligt mange hvaler og mange forskellige hvalarter, som holder til ud for Islands kyst, og dermed er der stor mulighed for at komme til at se nogen af dem. Der er selvfølgelig ingen garantier, men de større både, der tager turisterne med ud på safariture, har som regel godt sporingsudstyr, som kan lokalisere hvalerne. Er man heldig, kan man opleve alt fra små marsvin til de store spækhuggere.

Oplev Island på hesteryg

Hvis man er mere til at få naturoplevelsen helt tæt på, og næsten vil være en del af naturen, kan en guidet tur på hesteryg være den perfekte løsning. Hestene kan komme let og elegant gennem terrænet, og turen kan vise Islands natur fra en helt ny side. Både begyndere og erfarne ryttere kan booke en tur, og guiden sikrer en tryg tur for alle.

Besøg Reykjavik

Den lille hovedstad er et lille mekka af kultur, historie og seværdigheder. Byen byder på udsøgte restauranter, cafeer og barer, som alle tilbyder en god atmosfære og muligheden for at møde andre turister. Kulturlivet i byen tilbyder skulpturer, museer og statuer og endda Imagine Peace Tower, opført til minde om John Lennon, som skal minde folk om fred i verden. Der er rig mulighed for overnatning i Reykjavik, både helt inde i centrum, men også i den gamle bydel med de flotte farverige træhuse.