Studielivet kan være hårdt – få de bedste tips til en lettere studietid

Studielivet kan være hårdt – få de bedste tips til en lettere studietid

Som studerende vil du højst sandsynligt støde på mange spørgsmål, problemer og både sjove og sure udgifter igennem hele dit studieliv. På hjemmesiden bedrestudieliv.dk, finder du et samlet overblik over alle de spørgsmål, du nu skulle komme til at stå overfor som studerende. Siden har mere end 500 besøgende, der hver måned følger med. Sidens besøgstal fortæller os noget om, hvor brugbare de tips, tricks og gode råd, der bliver lagt ud, faktisk er.

Hvad kan man læse om på bedrestudieliv.dk?

Siden er perfekt både til dig, der lige er flyttet hjemmefra og har brug for viden om budget og til dig, der er langt med studiet og skal til at planlægge din kandidatfest. Alt – næsten i hvert fald - derimellem kan du finde stof om på siden. Bedrestudieliv.dk dækker hele vejen rundt og gør det nemt for dig som studerende at navigere rundt i tips, gode råd og tilbud, der netop er relevant for dig.

Bedrestudieliv.dk er delt ind i forskellige i emner med forskelligt fokus, så det er nemt og overskueligt at finde rundt i. Siden er inddelt i følgende undersider:

• Studerende Budget. De fleste studerende ved, at det nogle gange kan kræve noget planlægning at få økonomien til at gå op hver måned. På denne underside finder du de bedste råd til, hvordan du sparer på din dyrebare SU, både på madbudgettet, forbruget i din lejlighed, gaver og forsikring. Her finder du bl.a også en kort guide i, hvilken en betydning din forskudsopgørelse har for din økonomi, og hvordan du retter i den.
  • DitStudieliv. Under denne fane finder du en masse generelle gode tips til det at bo ude, eller til dig, der er på vej til at flytte hjemmefra for første gang. Gør-det-selv-tips er der også masser af, så du skal ikke være bange for at give dig i kast med diverse små projekter derhjemme. Bedrestudieliv.dk giver dig nemlig guiden til, hvordan du gør det bedst.
  • Studiepanelet. Her finder du en masse gode sparetips og andre gode tricks fra studerende til studerende. For hvem kender ikke bedre til alle udfordringerne, end andre der selv har været igennem dem før?
  • Byguiden. Få de nyeste indlæg om din studieby og læs mere om de bedste spise-, bade- og ølsteder, fede begivenheder og meget mere.
  • Studiejob. Få hjælp til jobsøgningen med gode tips til både CV- og ansøgningsskrivning og bliv klædt godt på til jobsamtalen.

Få forsødet din studietid

Gør brug af siden og få gjort dit studieliv sødere og mere overskueligt, så det ikke kun er bekymringer om regninger, der fylder i dit hoved. På siden har de selv haft fat i studerende for at få de bedste tips fra personer, der har prøvet det hele selv. Få gode råd til hvordan du optimerer dit budget, så der også er plads til sjov og ballade, drinks, cafébesøg og rejser. Din studietid skal være værd at mindes – og det minder bedrestudieliv.dk dig om!