Soya lys for indeklimaets skyld

Soya lys for indeklimaets skyld

Der findes ikke noget mere hyggeligt end levende lys i hjemmet. En våd efterårsaften eller en kold december morgen bliver helt hyggelig, når man tænder lys, der både giver varme og hygge. Indendørs hygge er især værdsat i vintermånederne, hvor vejret kan være mere eller mindre deprimerende.

Problemet med almindelige stearinlys er, at soden forurener luften indendørs. Og det er knap så hyggeligt. Med soja lys undgår du indendørs forurening, fordi lysene er bæredygtige. I Danmark er Soyalysfabrikken, Mara Lights, meget populære i deres salg af bæredygtige levende lys.

Hvem er Mara Lights?

Holdet bag Mara Lights er bosat på Ærø, hvor de har fået inspiration til at skabe hyggestunder – uden at forene naturen og indeklimaet. På Ærø er der vand, uanset hvor du kigger hen. Med inspiration fra det vilde hav, der på samme tid skaber en afslappet stemning, blev Mara Lights til. Netop inspirationen fra havet og dets fascinerende evne til at skabe ro har været altafgørende for Mara Lights. Mara betyder nemlig hav, og derfor hedder brandet bag soya lysene Mara Lights.

Soyalysfabrikken har passion for at producere og levere soya lys, der ikke forurener indeklimaet, men i stedet bringer ro og velvære med sig. Og det kan man i høj grad opleve, hvis man kaster et blik på deres udvalg af lys på hjemmesiden.

Bæredygtige soya lys til indendørs hygge

Soya lys fra Mara Lights tager hensyn til dem, der opholder sig i rummet – men lysene er også produceret af soya, hvilket vil sige, at der er blevet taget hensyn til miljøet. Soya lysene fremstilles af soyabønner, som er 100 % nedbrydelige og GMO-frie.

Et mere bæredygtigt lys er svært at finde – og det er formentlig en af grundene til, at lysene fra Mara Lights er så populære. Æstetisk er lysene også meget smukke og passer godt ind i moderne såvel som traditionelle hjem.

Undgå sod og tung luft

Med soyalys kan du nemt undgå den tunge luft, der breder sig, når du har levende lys i hjemmet. Uanset om du plejer at bruge stearin- eller paraffinlys, vil du få en helt anderledes oplevelse, når du tænder for et soya lys. Du vil bevare en hyggelig, afslappet atmosfære, men du vil undgå den lugt og forurening, som soden medfører.

For at få et optimalt indeklima anbefaler Mara Lights, at du sørger for at lufte ud efter, du har haft levende lys tændt. Selvom du bruger soyalys, er det en rigtig god idé at få frisk luft ind i hjemmet efterfølgende. Med soya lys uden dufte, parabener, konserveringsmidler og andre skadende stoffer er lysene helt klart det bedste alternativ til traditionelle levende lys.

Med håndlavede soya lys fra Mara Lights får du ikke blot et miljøansvarligt produkt, der skåner indeklimaet – du får også lys, der har en lang brændetid. På den måde kan du nyde de levende flammer lidt længere tid, hvis man sammenligner med traditionelle lys.