Han Herred Efterskole - en efterskole for alle

Skab minder for livet – tag et år på efterskole

Han Herred Efterskole er beliggende i skønne Nordjylland tæt på fantastisk natur og hav.

Efterskolen tilbyder alle elever en unik mulighed for at knytte venskaber for livet og opleve det sammenhold, som kun en efterskole kan tilbyde.

Han Herred Efterskole er en grundtvig-koldsk skole, hvilket er det værdigrundlag skolen arbejder ud fra. Efterskolen arbejder bl.a. ud fra værdierne om at styrke den enkelte elevs identitetsdannelse, sikre at den enkelte elev indgår i et meningsfuldt fællesskab bundet op på fælles aktiviteter, sikre et gensidigt fagligt højt engagement, tilbyde autentiske lærere og voksne i elevernes hverdag, og at sikre elevernes bevægelsesglæde

Han Herred Efterskole tilbyder følgende linjer:

• English First
  • Efterskole Classic
  • Fodbold First
  • Håndbold First
  • Spring First

First fag er elevernes primære fag, selvom det er muligt at have flere First fag. Eleverne har også andre valgfag ved siden af First fagene. Men det er for den enkelte elev muligt selv at strukturere sit efterskoleophold præcis, som man ønsker.

Håndbold, Fodbold og Spring First er en del af nogle større arrangementer såsom turneringer og stævner. Men hvis man ikke er til nogle af de tre interesser, kan Efterskole Classic måske være noget. Der er det nemlig muligt at fordybe sig i en masse forskellige ting.

Der er selvfølgelig også alle de klassiske boglige fag på efterskolen, som 9. og 10. klasser skal have. Det er derfor selvfølgelig også muligt at gå op til 9. og 10. klasses afgangsprøver.

Andre aktiviteter på efterskolen

På Han Herred Efterskole er der selvfølgelig den obligatoriske skitur! Der er også fællesturer for alle sammen med deres pågældende First-linjer. Engelsk First tager for eksempel til USA, hvor de andre linjer tager andre steder hen. Efterskolen har også en dramauge, hvor hele skolen arbejder sammen om at opstille et flot skuespil, som alle forældre kan komme at se.

Hvorfor vælge Han Herred Efterskole?

Der er mange forskellige årsager til at vælge Han Herred Efterskole. Men vigtigst af alt er, at efterskolen er dedikeret til at give eleverne deres livs oplevelse. Efterskoleopholdet er struktureret efter at give eleverne de bedste læringsmæssige og udviklingsmæssige fordele! Samt at sikre at eleverne hele tiden har sjove fællesaktiviteter til at pryde deres efterskoleår med. Derfor er Han Herred Efterskole et oplagt valg, hvis du og dit barn er på udkig efter en efterskole i Nordjylland