Professionel hjælp ved dødsfald i Ballerup og omegn

Professionel hjælp ved dødsfald i Ballerup og omegn

At sige farvel er hårdt. Kontakten med døden er hårdt. Vi i Danmark har tradition for at holde begravelser eller bisættelse, så der er en ordentlig ceremoni, hvor man kan sørge over og tage respektfuldt afsked med sine pårørende. Det er smertefuldt både under og efter, men det kan også være drænende inden ceremonien, hvis man selv skal sørge for at planlægge begravelsen. Vi ved godt, at det at sørge skal have sin tid, så vi vil ikke skynde på dig, men tilbyde noget, der kan give dig den tid og plads, du har brug for. Ballerup Begravelsesforretning oplever, at ikke to begravelser er ens, så det er helt op til dig, hvor meget du vil sørge for. Uanset hvad din situation er, kan Ballerup Begravelsesforretning hjælpe dig igennem processen med empati, en venlig hånd og ærlighed igennem hele processen. Det er op til dig – De kan sagtens varetage begravelsen efter din ønsker, hvis der er behov for det.

Traditionsrig forretning går aldrig af mode

Ballerup Begravelsesforretning drives i dag af Henning og Brian Sørup. De er 3. generationsbedemænd, som er opvokset med respektfulde værdier for sørgende, siden deres bedstefar var bedemand i Lyngby. Deres forældre, Birthe og Erik, ejede Ballerup Begravelsesforretning fra 1979 til 2003, hvorefter sønnerne overtog forretningen. Det er stadig samme familie, men deres store kendskab til faget, traditionelle tilgang og kendskab til nærmiljøet gør dem til en institution i Ballerup og omegn. Her kan du trygt få vejledning til at planlægge en begravelse, som finder sted i lokalområdet.

En bedemand der kan hjælpe dig på vej

Ballerup Begravelsesforretning er medlem af interesseorganisationen Danske Bedemænd. Det betyder, at de er certificerede bedemænd, som har en høj standard for deres service. Samtidig betyder det også, at omkostningerne kan mindskes ved særlige rabatter. Ballerup Begravelsesforretning kan hjælpe dig med praktiske opgaver som:

• Dødsanmeldelse
  • Bestilling af dødsannonce
  • Kontakt til præsten
  • Bestilling af gravsten
  • Bestilling af kiste, kranse og båredekorationer
  • Transport af kiste i rustvogn
  • Ansøgning og begravelseshjælp

Det er dog helt op til dig, hvor meget hjælp du har brug for, og hvor meget Henning og Brian kan hjælpe dig med. Uanset hvad står de i hvert fald klar med en hjælpende hånd til dig, hvis du kan mærke, at sorgen presser mere end forventet, og du ikke har overskud til at tage dig af alt det praktiske. Hvad der end er brug for af praktiske løsninger, kan du få meget gavn ved professionel hjælp fra en bedemand i Ballerup.