Låsesmeden hjælper hvis døren smækker

Låsesmeden hjælper hvis døren smækker

Sommeren nærmer sig i det danske land, og temperaturen i de små københavnerlejligheder er allerede langt over behagelig. Det betyder, at mange søger frisk luft ved at forlade lejligheden eller ved at åbne døren ud til opgangen for at få gennemtræk. Men – så kender mange også til frygten og risikoen for at smække sig ude, mens nøglen ligger på sin faste plads i lejligheden. Og ekstranøglen ligger hos veninden, der er taget i sommerhus i Nordsjælland den næste uge. I den situation er låsesmeden den eneste mulighed.

Derfor skal du ringe til låsesmeden

Hvis du en dag har låst dig ude eller mistet din nøgle til din lejlighed, så kan den eneste udvej være at ringe til en låsesmed. De kan lukke dig ind på nul komma fem og give dig gode råd til, hvordan du undgår at stå i samme suppedas en anden gang. En låsesmed kan blandt andre udføre følgende opgaver:

• Oplukning, omkodning og udskiftning af låse. Så kan du nemt komme ind i din lejlighed igen, eller føle dig tryg derinde igen.
  • Foretage elektronisk og mekanisk sikring.
  • Montere dørtelefonanlæg, så du kan få dine venner og familie på besøg, uden at skulle løbe ned fra 4. sal og tage imod dem.
  • Installere alarmsystemer, endnu engang for at du kan føle dig tryg i dit hjem.
  • Opsætte dørlukkere, porte, gitre og værdiskabe.
  • Foretage sikkerhedstjek i dit hjem, så du ved, om alt er, som det skal være.

Låsesmed med døgnvagt

At smide en nøgle væk eller låse sig ude er ikke begrænset til bestemte tidspunkter af døgnet. Så det er låsesmedens døgnvagt selvfølgelig heller ikke. Du skal kunne ringe døgnet rundt og være sikker på at kunne komme ind i din lejlighed igen. For du skal ikke sidde ude på gaden eller bruge tid på at ringe rundt og forstyrre venner eller familie for at få et sted at være, indtil låsen er fikset igen.

Det gælder i øvrigt ikke kun private personer. For i virksomheder eller på arbejdspladser generelt kan en nøgle jo også forsvinde. Derfor er låsesmedens døgnvagt til for alle og enhver, der kan komme ud for at skulle have skiftet låsen.

Få hjælp til det du har brug for, når du har brug for det

Du kan også få vejledning eller få udført et sikkerhedstjek af en låsesmed. Det kommer helt an på dine behov og ønsker. Låsesmedens Døgnvagt sidder klar på den anden side af telefonen 20 10 10 10 til at tage imod dine ønsker og give dig uforpligtende rådgivning til, hvordan du håndterer en manglende nøgle.