Kendt københavner-restaurant tilbyder gourmet mad som take away

Kendt københavner-restaurant tilbyder gourmet mad som take away

Københavner-restauranten Restaurationen er kendt for deres lækre goumet mad, som de glædeligt serverer for gæsterne i restauranten, der ligger i hjertet af København. Men nu, hvor gæsterne ikke længere kan komme i restauranten og smage på den gode mad, har ejeren tyet til andre midler.

For dem, der ikke kan undvære den lækre mad, er der nemlig kommet mulighed for at nyde take away i form af en lækker tre retters menu hjemme i egen stue i stedet. Maden er selvfølgelig af samme høje kvalitet, som når den serveres på restauranten, og der bliver ikke gået på kompromis med hverken råvarer eller smagsoplevelser. Målet er stadigvæk at glæde gæsterne med god mad og en god kulinarisk oplevelse ud over det sædvanlige, selvom gæsterne ikke længere kan sidde i restauranten og spise.

Høj kvalitet lavet på danske råvarer

Menuen er baseret på et bredt udvalg af danske råvarer, og lige som når maden nydes i restauranten er kodeordene kvalitet, håndværk og ansvarlighed over for miljøet. Menuen skifter karakter i takt med årstiderne, og to-go menuen ændrer sig jævnligt og altså efter, hvor mange interesserede gæster, der er. Et eksempel på en 3-retters to-go menu kunne være:

• Forret: Salat af bagt torsk med grov sennep, creme med røget torskerogn og slik porer i vinaigrette med æg og kapers
  • Hovedret: Perlehønebryst i estragon cremesauce, glaserede gulerødder og spidskål med safran og kartoffelgratin med varme krydderier
  • Dessert: Chokoladekage med mælkechokoladecreme, valnødder og pærer i honning og vanilje budding

Prisen på menuen er 450.- DKK per kuvert, og så får du en lækker 3-retters gourmet menu, som du kan nyde bag hjemmets fire vægge. Det eneste, du selv skal gøre, er at varme hovedretten, men den passer sig selv, imens du spiser forret, så du skal næsten gøre lige så lidt, som når du sidder på en restaurant og bliver vartet op.

Derudover tilbydes der som vanligt også lækre vine til butikspriser, som du kan nyde med den lækre gourmet take away. Udvalget er bredt, så du får mulighed for på bedst mulig vis at vælge den vin, der går bedst til maden.

Konceptet og den gode smag er stadig den samme

Så selvom det ikke længere er muligt at nyde et godt gourmet måltid og en hyggelig aften på en restaurant, så har du altså nu muligheden for at bringe hele herligheden med hjem i egen stue. Hos Restaurationen er konceptet stadigvæk det samme, og de mange års erfaring i restaurationsbranchen kan stadig både ses, mærkes og i høj grad også smages ved de forskellige retter, der tilbydes.