Hvad kan en VVS’er?

Dette kan du få hjælp af en VVS’er til

Mangler du hjælp til et projekt inden for VVS-faget? Så er det en god ide at danne dig et overblik over, hvad en fagmand på området egentlig kan, og hvilke opgaver de udfører, inden du går i gang. Først og fremmest er det relevant at vide, at forkortelsen VVS står for vand, varme og sanitet. Det vil altså sige, at fagfolk inden for dette fag udfører alle opgaver, der har med disse tre emner at gøre. Herunder hører for eksempel renovering af badeværelset, udskiftning af sanitet og armaturer, udarbejdelse af gulvvarme og meget mere.

Forskellen på en installatør og en autoriseret VVS’er

Udover at kende opgaverne, er det vigtigt at vide, hvad forskellen er på en VVS installatør og en autoriseret VVS’er er. Der er som sådan ikke en forskel på de to titler. Dog er det ofte en god ide at vælge en autoriseret VVS installatør, da de kender til alle de krav og regler, der skal overholdes i forbindelse med opgaven, der skal udføres. På den måde er du sikret en korrekt installation, der er udført under sikre forhold. Foruden ovennævnte projekter kan VVS-opgaver også omfatte følgende:

• Optimering af varmeanlæg
  • Installation af naturgas
  • Udskiftning af sanitet i køkken og badeværelse
  • Opgaver med central- og fjernvarme
  • Generel vedligeholdelse af vand- og varmeinstallationer

Få gode råd til dit næste projekt

Ved at kontakte en VVS’er inden du påbegynder et projekt i dit hjem, kan du få rådgivning og hjælp, så du er sikker på at få gjort arbejdet ordentligt. På den måde ved du også, om det overhoved kan lade sig gøre at udføre den installation, du har planer om. Forsøg derfor at få gode råd fra en fagmand, inden du går i gang.