Har du husket det lovpligtige kranservice?

Har du husket det lovpligtige kranservice?

Det er vigtigt, at alt udstyr fungerer korrekt, så det ikke kan forvolde skader, når det er i brug. Derfor er det også lovpligtigt at få foretaget et årligt kranservice. Et årligt kranservice skal sikre, at din kran er funktionsdygtig og lever op til alle regler og love på området. Reglerne gælder både for kraner, gondoler og løftetilbehør. Til et kranservice kræver det en uddannet fagperson, som altid er opdateret på de nyeste regler indenfor sikkerhed og arbejdsgange.
En del af kranservice er at teste belastningen af kranen, som gøres med frithængende byrder. Har du en udekran, skal den yderligere have et 10 års eftersyn. Dette er igen af sikkerhedsmæssige årsager, som skal sikre stålkonstruktionen og gennemgå maskinen for fejl og mangler.

Efter et færdigt service kan du enten få dokumentationen og rapporterne i papirform til journalen eller de kan fremsendes elektronisk.

Få en professionel serviceaftale

Har du flere kraner, og har du brug for at holde et overblik over deres service, kan du få lavet en serviceaftale. En serviceaftale er en skriftlig aftale om udførslen af de lovpligtige eftersyn.

Hos SKS Kraner kan du få en professionel samarbejdspartner, som ved indgåelsen af en serviceaftale står klar til at hjælpe dig med at servicere dine kraner 24 timer i døgnet 365 dage om året. Her kan du i samarbejde med SKS Kraner planlægge udførslen af dit kranservice, således at produktionen og arbejdet ikke går i stå, mens kranen er til service, så du ikke mister hverken tid eller penge på at have din kran til kranservice.

Få en aftale med SKS Kraner

Når du bruger SKS Kraner til at udføre dit kranservice, kan du være sikker på, at det er en uddannet og erfaren sagkyndig, der gennemgår kranen. Hvert tredje år skal alle medarbejdere ved SKS Kraner nemlig gennemføre et certificeringskursus, som udbydes af Kranbranchen, hvilket et med til at sikre, at du altid får et kranservice, der lever op til den nyeste viden og sikkerhed på området.
Med et samarbejde med SKS Kraner, kan du også få en aftale om eftersyn af dine øvrige maskiner og løfteværktøjer, stiger, pallereoler og andet. Her kan du samle alle dine services i ét besøg, og på den måde spare både tid og penge.