En ideel ægtemand

Grønnegård lancerere deres nye forstiling - En ideel ægtemand

Grønnegårds lancering af sommerens forestilling i haven bag det smukke Odd Fellow Palæ og til Oscar Wildes forrygende vittige komedie om moral, hykleri – og kærlighed.

Festlig komedie under åben himmel

Oscar Wildes En ideel ægtemand er historien om et sandt power couple:

Den respekterede politiker Robert Chiltern og hans hustru, Gertrude. De tilhører det britiske societyliv, holder store fester og ser ud til at have alt.

Men en aften lægger en mystisk kvinde fra Wien ved navn Mrs. Cheveley vejen forbi til et af parrets selskaber.

Mrs. Cheveley er i besiddelse af et brev, der utvetydigt afslører mørke hemmeligheder om børssvindel og om Robert Chilterns vej til magten. Cheveley kræver Chilterns politiske opbakning til sine egne beskidte forretninger – ellers vil hun afsløre hans korrupte fortid og ødelægge både hans private og professionelle liv.

En ideel ægtemand er en sprudlende og satirisk komedie om moral og hykleri, skrevet i 1895 af den store britiske forfatter Oscar Wilde, hvis vid, humor, skarpe replikker og sociale observationer fortsat rammer og underholder på mesterlig vis.

Begynd jeres teateraften med en picnic under åben himmel. Eller kom med, når vi to fredage i august byder på fællesspisning efter forestillingen.

Medvirkende:
Jens Sætter-Lassen, Andrea Øst Birkkjær, Luise Kirsten Skov, Laura Skjoldborg, Jeppe Marling Ellegaard, Tina Gylling Mortensen, Kitt Maiken Mortensen og Laura Bro

Iscenesættelse: Niels Erling Scenografi og kostumer: Petruska Miehe-Renard Oversættelse: Simon Boberg

BILLETSALGET ÅBNER DEN 20.MARTS 2024