Green Care Group skaber de perfekte rammer for psykiske sårbare

Green Care Group skaber de perfekte rammer for psykiske sårbare

Et bosted for udsatte eller sårbare personer. Her er der plads til alle – der er højt til loftet og kort afstand til naturen og dens beroligende egenskaber.

Green Care Group er et botilbud, uddannelsessted og behandlingssted. Her er der mulighed for at unge som gamle, der døjer med enten psykiske eller fysiske begrænsninger kan bo eller være, for at få behandling eller en uddannelse. Green Care Group er en privat institution, som gennem psykoterapeutisk behandling og socialpædagogiske og kognitive metoder skaber rammerne for at sårbare personer kan opnå bedring og eventuelt en uddannelse.

Tilbud til alle

Hos Green Care Group er der fokus på, at alle med varigt nedsatte fysiske eller psykiske mén kan have et trygt og rart sted at være. Her kan unge med indlæringsvanskeligheder få en STU, som er en Særligt Tilrettelagt Uddannelse, der skal hjælpe unge med at få en uddannelse indenfor et felt som interesserer dem.

Derudover tilbyder Green Care Group også et bo- og beskæftigelsestilbud, hvor det kan opklares, om den sårbare skal i skånejob eller arbejde i et beskyttet miljø, hvor der er plads til deres behov. Tilbuddet egner sig også til folk på førtidspension, der søger en meningsfyldt arbejdsplads, hvor man er i ét med det meningsfulde arbejde, nemlig at være en del af naturen.

Et samspil med miljøet

Hos Green Care Group spiller miljø og rehabilitering gennem natur en stor rolle. En stor del af behandlingerne og de forskellige tilbud til sårbare foregår nemlig i samspil med naturen. Dyr, planter og miljø kan nemlig have en meget positiv effekt på helbredet, uanset individets situation. Derfor driver Green Care Group grønt landbrug, og tilbyder uddannelse og arbejde indenfor branchen, hvor naturens beroligende effekt kan medvirke til ro og stabilitet hos sårbare personer.

Green Care Group tager gerne imod spørgsmål omkring botilbuddet, og besvarer henvendelser hurtigt muligt.