Giv dit smil nyt liv

Giv dit smil nyt liv

Hvis du går med tanker om at få opfrisket smilet, eller måske blot ønsker forløsning på et hul i tanden, en fyldning eller måske bare gerne vil have renset tænderne, så bør du måske søge tandlæge.

Hold dig ikke tilbage

Desværre går mange og putter lidt med tandproblemer og føler måske ikke, at et tandlægebesøg er pengene værd eller, at problemet måske ikke er behandlingsværdigt. Tilmed kan det også skyldes, at man måske frygter at komme i kløerne på en tandlæge og overlade alt ansvar vedrørende ens tænder til anden side.

Dog går rigtig mange tandlæger op i, at behandlingen skal være så god som muligt, hvilket udelukkende gøres ved at drage dig ind over beslutningerne, få dig til at føle dig inkluderet og ikke mindst tage dine holdning i betragtning i behandlingen. Det er nemlig alfa omega for resultatet, at patienten føler, at forløbet har været godt og trygt.

Slip af med akutsituationen

Hvis du har været uheldig og har flækket en tand eller måske slået den ud, kræves der behandlet akut. Det kan også være, der er tale om en tand, der har ændret plads eller, at du har tabt en krone.

Ovenstående er kun et udpluk af nogle af de problemer, der kræver behandling med det samme, hvorfor du altså ikke skal holde dig tilbage, hvis du står i en anden lignende akutsituation.

Husk på, at du trods alt kun har et sæt blivende tænder i livet, hvorfor det er afgørende at tage hånd om dem.