Underholdning for børn i høj klasse

Giv dine børn en uforglemmelig oplevelse

Det lille teater

Det Lille Teater arbejder med mottoet ”Kun det bedste til de yngste” in mente. Målet med det lille teater er at tilbyde børn den bedste oplevelse af scenekunst og skuespil, hvilket er tilpasset børnene alt efter, hvordan de netop opfatter verden. Alle forestillingerne er karakteriseret ved, at de er målrettet til forskellige aldersgrupper. Typisk tilbyder teatret forestillinger til børn med en alder på 2-5 år om foråret, hvor der om efteråret bliver tilbudt en forestilling til børn i alderen 4-10 år. I forbindelse med julen bliver der indimellem også præsenteret en juleforestilling til børn i alderen 3-7 år.

Historie

Det Lille Teater er det første børneteater, der blev etableret i København. Frem til 1960’erne var der udelukkende mange teatre for voksne, men børn havde ikke samme mulighed for at få denne teateroplevelser. Dette blev der gjort op med, da en større gruppe mennesker i 1966 gik sammen og trak forhænget fra til en teaterforestilling for børn.

Ikke nok med, at teatret er et historisk sted pga. dets status som det første børneteater, så er ejendommen teatret har sin oprindelige i både været et snapsebrænderi og vintapperi, men er siden da blevet bygget om i forbindelse med at forbedre udsynet fra de 90 tilskuerpladser.

Forestillinger 2020/2021

Forestillingen ved navn ’Klar, parat, start’ handler om at være en del af fællesskabet samtidig med, at man alligevel er for sig selv, hvilket er målrettet til publikum i alderen 4-10 år samt deres voksne ledsagere.

Dette stykke bliver fremført med ideen om at skabe en hyldest til håbet, fantasien og den magi, der opstår, når vi drømmer sammen, drømmer om nye måder at være sammen på eller bare drømmer om en tur til stranden.

En anden forestilling til det mere musikglade publikum er ’Okker Gokker’, der er baseret på kendte rim og remser fra ’Okker Gokker’ til ’Bro Bro Brille’. Det er tredje gang, at teatret har forestillingen kørende, og forestillingen vækker stor begejstring helt ned på bagerste række hos publikummet, der både vil opleve en grad af genkendelse og overraskelse. Stykket er målrettet til børn i alderen 2-5 år og deres voksne.

Hvis du er interesseret i at vide mere om teatret eller forestillingerne, er du meget velkommen til at kontakte teatret på telefonnummeret 70879853.