Få en hjælpende hånd med det grønne

Få en hjælpende hånd med det grønne

Hvis du står og har brug for hjælp med haven - så frygt ej! Der er masser af hjælp at hente, uanset om du står med opgaver som indeholder træfældning, topkapning eller stubfræsning.

Hos Skovtop hjælper de dig med alt i dette felt, og kan med sin store ekspertise hjælpe dig sikkert igennem dit træprojekt. Firmaet har være til siden 1991 og har derfor været ude for flere tusinde opgaver sidenhen. Kvaliteten er i top og uden, at dette går udover din eller de ansattes sikkerhed. Virksomheden har base i Hornslet nord for Aarhus, og kan derfor hjælpe med projekter i hele Østjylland og på Djursland.

Nedenfor uddybes kort nogen af de opgaver, et firma som Skovtop kan være behjælpelig med.

Topkapning

Som ordet antyder, indebærer en topkapning, at toppet af et træ helt enkelt kappes af. Dette kan gøres med to formål in mente.

Det ene hvis træet skal fældes og uden, at det rammer uønskede ting, når det fældes. På den anden side kan det være, at et levende hegn eller læbælte skal beskæres i toppen. Disse opgaver udføres ved, at professionelle klatrer op i selve træet og udfører opgaven. Dog kan en lift også benyttes, hvis en eventuel klatring viser sig at være særlig problematisk.

Det er alfa omega, at sikkerheden prioriteres og dette er en branche med stor risiko for skader, hvis ikke det udføres af folk med erfaring.

Hækklipning

Mange har nok lidt dårlig samvittighed, når de tænker på en hækklipning. Arbejdet er omfattende og tidskrævende og sjældent en opgave, man glæder sig til at påbegynde, hvorfor hækklipningen ofte bliver udskudt mere end hvad godt er.

I en hækklipning trimmes hækken egentlig bare, således den får det ønskede udtryk. Dog kan man også hente hjælp til disse typer opgaver, uanset om man så er privatperson, erhvervsdrivende eller noget helt tredje. Oprydningen bagefter er tit en lige så pinefuld opgave som selve hækklipningen, hvorfor mange firmaer også er behjælpelige med denne del af opgaven.