Få en god start på din lav-selv-karriere

Få en god start på din lav-selv-karriere

Står du foran et byggeprojekt? Find inspiration på lavselvguiden.dk. Her finder du et univers af gode gør-det-selv råd, der kommer direkte fra professionelle fagmænd. Der deles ud af de bedste lav-selv tips på en nem og overskuelig måde, så du sikkert, nemt og smertefrit kan begynde på alle dine lav-selv-projekter.

Inspiration og tips til projekter i alle afskygninger

På lavselvguiden.dk finder du gode tips og tricks til alverdens lav-selv-projekter. Det kan være alt fra tips om lav-selv-afslibning af gulve til låsesmedens anbefalinger om låsesikkerhed.

På forsiden finder du følgende fire undersider, der gør det nemt og overskueligt at finde rundt.

• Inspiration. Her finder du artikler om trendy og funktionel indretning, pladsoptimering og en masse tips til at gøre dit hjem hyggeligt og personligt.
  • Sparetips. 10 hurtige tips til hvordan du både forbedrer din økonomi, og hvordan små ændringer kan give mere miljøvenlighed i din bolig.
  • Håndværkerfradrag. Er du endnu ikke den store lav-selv-type, findes der heldigvis også en masse dygtige professionelle, der kan gøre det for dig. Derfor har lavselvguiden.dk en samlet oversigt over, hvilke ydelser du kan få håndværkerfradrag for og giver dig en overskuelig liste over krav, du skal opfylde for at kunne benytte dig af det.
  • Håndværkeren. Her finder du både svar på, hvad du selv må lave, og hvad du skal have en professionel til, hvordan du med de rigtige materialer kan opnå gode besparelser og generelt bare en masse gode svar på alle de spørgsmål, du sikkert står med inden dine lav-selv-projekter – store som små.

Derudover inddeles siden i fokus, så du nemt kan finde, hvad du leder efter. Her kan du klikke dig videre, alt efter om du søger råd til projekter, der foregår ude, inde eller om du bare ønsker at få fagmandens råd.

3 vigtige overvejelser inden du starter dit byggeprojekt

Står du foran dit næste store byggeprojekt, og er du endnu ikke helt sikker på, hvordan du skal gribe det an? Her får du 3 gode råd til, hvad der er vigtigt at overveje inden dit nye byggeprojekts opstart.

• Find din idé Sørg for at have kigget en masse inspiration igennem om dit projekt, så du har en klar idé om, hvad du gerne vil lave. Derfra er det lettere at lave en plan og følge den, så projektet ikke vokser sig uoverskueligt.
  • Research. Lav en grundig research inden du påbegynder dit projekt, så du ved, hvilke udfordringer du står overfor, og hvilke dele du evt. har brug for en professionel til at lave. Dette sikrer dig en bedre proces, der hjælper til at undgå spildtid.

Hav de rigtige materialer. Så vidt det er muligt, er det en god idé at have alle materialer og værktøjer klar, inden du går i gang med dit projekt. Denne overvejelse kan være med til at sikre en problemfri og hurtig proces.