Renovering på Frijsenborg Slot - udført af Blikkenslagerfirmaet Steffen Petersen

Et blikkenslagerfirma med mange års erfaring

Hos Blikkenslagerfirmaet Steffen Petersen finder du en blikkenslager med over 30 års erfaring inden for projektering, byggeledelse og udførelse af mange forskelligartede byggeprojekter. Firmaets indehaver er, som navnet indikerer, Steffen Petersen, som sammen med 20 medarbejdere leverer kvalitetshåndværk og en høj faglig kompetenceprofil.

Stærke værdier og entusiastiske medarbejdere

I firmaet er de meget tydelige i deres beskrivelser af deres værdier og vision: De vil være de bedste inden for deres fag, og for dem spiller teamånd, tillid og faglighed en stor rolle i det daglige arbejde. De sætter en stor ære i at kunne være en attraktiv arbejdsplads for deres medarbejdere, og sammen står de får at opretholde en værdifuld kontakt til deres kunder uden at gå på kompromis med hverken behov, kvalitet eller faglighed. Og netop fagligheden, vil de også bidrage til at styrke; De tager løbende blikkenslagerlærlinge ind, hvor de ledsages af en professionel blikkenslager, så de får en god uddannelse, der bygger på nogle af de stolteste håndværkertraditioner.

Et blikkenslagerfirma, der kan det hele

Blandt de mange opgaver, som firmaet udfører for sine kunder kan nævnes facadebeklædning og baldakin i kobber, bygninger udført med falsede zinkfader, belægning af naturskifertag på kirkespir og meget mere! Det er også dem, som kan prale af den flotte facadebeklædning af kobber på Arlas hovedsæde i Viby, som fremstår superskarp uden synlige søm eller skruer. Til denne opgave blev der brugt 30 tons kobber til at beklæde et facadeareal på 3.000 m2. Der er altså ikke den opgave, som blikkenslagerfirmaet ikke kan klare.

Vigtigt at kende forskellen på en blikkenslager og VVS-er

Firmaet oplever ofte, at folk ringer til en VVS-mand, når det i virkeligheden er en blikkenslager, de har brug for.

En tommelfingerregel er, at VVS’eren sørger for sanitet, vand og varme indendørs, mens blikkenslageren beskæftiger sig med de udendørs håndværkerprojekter. En blikkenslager beskæftiger sig altså hovedsageligt med at udføre udendørs håndværk såsom: lægning af nyt tag, installation og reparation af tagrender og nedløb og facadearbejde i zink og kobber.

Står du og skal bruge en blikkenslager til facadebeklædning eller andet, så kan du altså trygt tage fat i Blikkenslagerfirmaet Steffen Petersen. De kommer gerne med et uforpligtende tilbud, når de kender mere til omfanget af projektet samt dine ønsker og behov.