Den Blå Lagune er for mange en af de helt store oplevelser på rejsen til Island

Er Den Blå Lagune rejsen værd?

Island er kendt for sin fænomenale natur, der hvert år tiltrækker mange turister. Landet er hjem for mange forskellige aktiviteter, og er især attraktivt for den aktive og eventyrlystne globetrotter. Rejser til Island kan være en dyr affære at rejse dertil, men er det pengene værd? Det kan du læse mere om her.

Hvad kan man opleve i Island?

Som før nævnt er det især aktiviteter i den særprægede natur, der kendetegner Island. Din rejse til Island kan for eksempel omfatte:

• Vandreture i landskabet
  • Kajakture på det smukke hav
  • Ture til gletsjere, gejsere eller grotter
  • Udflugter til vulkaner og varme kilder
  • Rideture på islandske heste
  • Synet af det smukke nordlys
  • ...og meget meget mere.

Men hvis du har brug for en pause mellem alle disse aktive udflugter, eller hvis du bare gerne vil opleve den afslappede side af landet, så skal du tage til Den Blå Lagune. Det er den allermest besøgte attraktion i Island.

Derfor skal du opleve Den Blå Lagune

Når du rejser til Island og oplever Den Blå Lagune, kan du glæde dig til et vaskeægte spaophold – midt i de golde lava-omgivelser. Den kæmpe store varme kilde danner grobund for en helt unik oplevelse. Kontrasten mellem den rå luft og det varme luksuriøse vand er ekstraordinær, og selvom det er en dyr oplevelse, så er det pengene værd. Og så er den endda let tilgængelig og ligger inden for en rimelig afstand til lufthavnen, hvilket betyder, at du også kan nå at opleve den, selvom du blot er på gennemrejse i landet.

Turistfælde eller ej

Den Blå Lagune har haft et lidt negativt ry for at være en turistfælde, der egentlig ikke er pengene værd. Men på trods af det rejser stadig mange hvert år dertil, for at opleve varmen og den helende effekt på huden fra det varme vand. Desuden er stedet i sig selv en fornøjelse, idet der er styr på forholdene og gæsterne. Derfor kan man roligt tage af sted og være sikker på, at pengene brugt på sådan et spaophold ikke er spildte.

Tag på en planlagt tur til Island og oplev det hele

Hvis du står og overvejer rejser til Island, så kan du bestille gennem et rejsebureau som Islandsrejser Danmark. De sørger for at skræddersy en rejse, der passer præcis til dine ønsker, så du oplever lige det, du har lyst til. På den måde er du også sikker på, at dine hårdt tjente penge går til netop det, du synes, de skal.