Derfor skal du lease din bil

Derfor skal du lease din bil

Når man skal købe ny bil, er der rigtig mange, der overvejer, om de skal købe eller lease bilen. Med en stigende tendens til leasing, overvejer flere – også førstegangskøbere – at lease bilen. Når man leaser, er den klare fordel, at man ikke bliver økonomisk overrasket over de udgifter, bilen medfører. Ved en leasing har du mulighed for hver måned at aflægge en fast beløb, og så ved du, at du ikke får nogle ubehagelige overraskelser på et senere tidspunkt.

Privatleasing er blevet mere og mere populært i alle dele af Danmark, og det er forståeligt. Der er mange fordele ved finansieringsmetoden, som især tiltaler unge købere og nybagte familier. Mindre besvær og en fast pris hver måned; det er fordele, der taler for sig selv. Men hvad skal man ellers vide om leasing af biler?

Hvad er inkluderet ved leasing?

Når du leaser en bil, har du mulighed for at bestemme, om du ønsker en kortere eller længere leasingtid. På den måde får du indflydelse på, hvor længe du hæfter for bilen. Flere bilforhandlere tilbyder at stå inde for restbeløbet, når leasingperioden har nået sin ende. På den måde er du ikke på samme måde hæftet til bilen. Ved leasing af biler er du altid sikker på, at du ved, hvor store udgifter du har til din bil hver måned.

Når man betaler en fast leasingudgift hver måned, så har du ikke noget at bekymre dig om. Du kan slippe bekymringerne om, at din bil taber værdi og lignende, fordi du er sikret af din leasingaftale. Du har også mulighed for at skifte bil oftere eller nemmere, når bilen er leaset, fordi den ikke er købt.

Ved leasing betaler du et fast månedligt beløb, der dækker:

• Kasko- og ansvarsforsikring
  • Mulighed for udvidet garanti
  • Serviceaftale
  • Alle reparationer, der måtte være brug for
  • Forsikring for tilbagelevering

Fordelene er med andre ord helt klare; et overskueligt og forudsigeligt budget, stor mulighed for omskiftelighed og garanteret service.

Brugte leasingbiler: derfor kan det være en stor fordel

De fleste tænker leasing handler om aftaler om nye biler, men du kan også sagtens lease en brugt bil. Hvis du overvejer at lease en brugt bil frem for en ny bil, er der også mange fordele at hente. For det første skal du ikke bekymre dig over, hvilke værditab en brugt bil kan medføre. For det andet kan du være sikker på, at registreringsafgiften er lavere, end hvis du leasede en spritny bil.

Derfor kan du spare endnu flere penge ved leasing af en brugt bil. En tredje fordel er, at bilforhandleren har stort kendskab til de forskellige bilers historik, og derfor kan du få god indsigt og vejledning af de professionelle mekanikere, hvis du overvejer at lease en brugt bil.