Emballage

Derfor skal du bruge en flamingokasse

Når det kommer til transporten af fødevarer, er der mange virksomheder, som gør brug af flamingokasse. Forklaringen er kassens alsidighed – Om der er behov for opbevaring af rå, forarbejdede eller tilberedte fødevarer så gør flamingokassens opbygning, at den er super fleksibel og anvendelig i alle situationer. Desuden holder den temperaturen stabil på fødevarerne – den holder både på varme og kulde og sørge for at forsinke temperaturændringer i sådan en grad, at du næsten ikke kan mærke ændringer, når fødevarer er transporteret fra A til B.

Hvad der ellers stikker ud ved flamingokassens opbygning, er dens vægt. På trods af hvor god den er til at holde temperatur, så er der ikke tunge materialer, som skal bæres. Kasserne er lette som en fjer – det eneste, der vejer noget, er selve maden, der ligger indeni. Det betyder også, at den kan bruges i mange situationer; og genbruges igen. Ofte spørger firmaer om tilbagelevering af flamingokasser efter den fuldendte transport. Kassen er derfor et positivt bidrag til miljøvenlig emballage. Hvis du gerne vil bidrage til den grønne bølge, er det værd at overveje flamingokasser – især fordi meget emballage desværre ikke kan genanvendes, fordi det pakkes for tæt om fødevarerne.

Iversen Packaging

Hvis du har brug for fragt af fødevarer, der fastholdes i en bestemt temperatur, vil vi anbefale dig at kigge nærmere på en flamingokasse som materiale. Iversen Packaging leverer både standard og specialemballage til alle dine behov. Desuden har deres produkter de rette fødevaregodkendelser, så det er sundhedsmæssigt forsvarligt at levere dine fødevarer i deres kasser. Har du abrupt brug for opbevaringskasser, kan de også levere kasserne til dig inden for 2 hverdage.