Bryllupsplanlægning: Start med disse 5 ting

Bryllupsplanlægning: Start med disse 5 ting

På bryllupsuniverset er alle de bedste tips og fantastisk inspiration til brylluppet samlet ét sted. Undgå at skulle klikke dig rundt til mange forskellige sider og få et godt overblik på bryllupsuniverset.dk. Her finder du alt det, man skal huske i bryllupsplanlægningen for at få den mest uforglemmelige dag.

Hvad kan man læse om på bryllupsuniverset.dk?

På bryllupsuniverset kan du læse om alt fra romantiske steder, I kan holde jeres bryllup, du kan finde inspiration til bryllupsrejsedestinationer, underholdning til brylluppet, tøj og smykker, og du kan tilmed få gode råd om, hvad der er vigtigt at gøre efter brylluppet for at få et godt og sundt ægteskab.

De 5 vigtigste ting at starte på

Det kan godt ske, at du allerede føler dig en smule presset over bryllupsplanlægning, og denne liste er bestemt ikke for at skynde mere på dig end højest nødvendigt. For at spare dig for den mest unødvendige stress, tid og penge, foreslår vi her de fem ting, der er vigtigst at tage fat på med det samme. Følger I disse, kan det endda være, I kan slappe lidt af undervejs i planlægningen.

• Fastsæt budget. Så snart I har fastsat budgettet, har I noget at gå ud fra i forhold til alle de ting, der skal bookes og købes til brylluppet. Budgettet er med til at sætte rammerne for, hvordan I kan tilgå hele planlægningen.
  • Fastsæt dato og meld den ud. Jo før I får sat en dato, jo bedre! Det letter jeres bekymring at få det besluttet, og det vil samtidig sikre, at ingen af jeres gæster har nået at lave andre planer, så alle I ønsker skal være en del af jeres store dag faktisk også kan komme.
  • Lav gæsteliste.Alle ved, at gæstelisten kan være en, der trækker tænder ud. Nogle gange mange tænder. For hvordan bestemmer man, hvem der skal være med på den store dag, og hvem der ikke skal? Selvom det er enormt svært at beslutte, er det ikke desto mindre vigtigt at få fastsat tidligt, så I kan få udsendt invitationer. Så har I også har en idé om, hvor mange gæster, der kommer til jeres bryllup. Antallet her vil nemlig have indflydelse for det næste punkt.
  • Lokaler til festen. Hvor skal den store dag foregå henne? Mange smukke bryllupslokationer kan være rigtig eftertragtede, hvorfor det er noget af det, man skal være ude i god tid med. Har I et drømmested, er det bare med at komme i gang, så I også kan få det til at passe med jeres bryllupsdato.

Køb brudetøj. Gør det til en begivenhed hver for sig med jeres tætteste familie og venner og find brudekjole eller brudejakkesæt. Ofte skal der foretages små ændringer i tøjet, før det sidder helt i skabet, så derfor er det en rigtig god idé at få styr på tidligt.